انس حقانی عضو هیأت مذاکره کننده طالبان با اشاره به تجهیز این گروه به سلاح های پیشرفته، هشدار داده است اگر آمریکایی‌ها در ماه می از افغانستان خارج نشوند جنگی بی سابقه آغاز خواهد شد.
کد خبر: ۹۴۴۳۶۷
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۴ 28 February 2021

هشدار طالبان برای جنگ بی‌سابقه در افغانستان

 

به گزارش تابناک سمنان انس حقانی پسر بنیانگذار شبکه حقانی و برادر سراج الدین حقانی در توئیتی اعلام کرده است: ما تکنولوژی استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین را داریم و به راکت‌های پیشرفته مجهز هستیم.

به گفته حقانی، این بار اگر طالبان جنگ را با دشمنان از سر بگیرند، به صورتی خواهد بود که تاکنون مشاهده نشده است.

وی افزود: اخطارهای آمریکا و ناتو برای ادامه حضور تاثیری بر ما ندارد. ۱۵ سال پیش ما با امکانات ناچیز نظامی جنگ را آغاز کردیم، اما امروزه تجهیزات نظامی فراوانی با تکنولوژی جدید و هواپیمای بدون سرنشین و موشک داریم.

انس حقانی که چند سال در زندان دولت افغانستان بسر برده است، یک و نیم سال پیش با فشار آمریکایی‌ها با دو استاد دانشگاه آمریکایی کابل که در اسارت طالبان بودند، مبادله شد و اکنون عضو هیأت مذاکره کننده طالبان در دوحه است.

توافق‌نامه دوحه بین آمریکا و گروه طالبان در ۲۹ فوریه سال گذشته امضاء شد و اکنون دولت بایدن دستور بازنگری در این توافقنامه را داده و برخی منابع آمریکایی هم گفته اند که احتمال لغو و یا تعدیل توافقنامه صلح با طالبان وجود دارد.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار