رئیس خانه فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: محموله‌های صادراتی فرش دستبافت این استان به ارزش ۴۱۲ میلیارد ریال امسال از این استان به نقاط مختلف جهان صادر شد.
کد خبر: ۹۴۴۲۱۶
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۷ 27 February 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی ، هاشم ریاحی افزود: محموله‌های صادراتی فرش دستبافت استان مرکزی بیشتر به مقصد کشورهای کویت، فرانسه و هلند ارسال شده است.
وی ادامه داد: این میزان صادرات تا اواسط بهمن ماه از استان مرکزی صورت گرفته و برآورد شده است که تا پایان سال صادرات قالی دستبافت استان به حدود ۵۰۰ میلیارد ریال برسد.
رئیس خانه فرش استان مرکزی یادآورشد: بیش از ۱۰ هزار متر مربع فرش دستبافت امسال در نقاط مختلف این استان بافته شد که اراک، دلیجان، خمین و محلات بیشترین تولید دست بافته‌های سنتی استان مرکزی را داشتند.
ریاحی اظهار داشت: میزان تولید قالی دستبافت در استان مرکزی بر اساس عرضه این زیرانداز در فروشگاه‌ها و نمایشگاه‌های فرش محاسبه می‌شود و بسیاری از بافندگان تولید خود را به‌دلایل مختلف برای فروش عرضه نمی‌کنند که با احتساب این مهم بیش از ۱۰هزار متر فرش در استان مرکزی بافته شده است.
وی اضافه کرد: ۵۲۱ کارت قالی‌بافی امسال در استان مرکزی صادر شده است و چهار هزار و ۸۱۹ نفر نیز برای استفاده از خدمات بیمه روستایی و عشایری به این نهاد بیمه‌گر معرفی شدند.
هشت هزار بافنده قالی دستبافت در نقاط مختلف استان مرکزی زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار