استاندار کرمان:
استاندار کرمان گفت: دورکاری در ادارات نباید اخلالی در خدمت‌رسانی به مردم ایجاد کند و مدیران دستگاه‌های استان کرمان باید وضعیت را مدیریت کنند.
کد خبر: ۹۴۴۲۱۲
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۷ 27 February 2021

 

علی زینی‌وند ظهر امروز در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا استان کرمان با تسلیت رحلت حضرت زینب (س) اظهار داشت: وضعیت کشور و استان در مورد شیوع کرونا تقریباً با ثبات است.

وی با بیان اینکه ورود ویروس کرونای انگلیسی به استان کرمان را شاهد هستیم و باید مراقبت‌ها تشدید شود گفت: در استان کرمان شهرستان‌های سیرجان و بافت در وضعیت خوبی نیستند و هشدارها را باید جدی گرفت.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه تردد و توقف خودروهای سنگین به سیرجان یکی از دلایل شیوع بیماری در این شهرستان است افزود: باید اقدامات پیشگیرانه در این حوزه انجام شود.

وی با بیان اینکه مبادی ورودی و خروجی سیرجان باید کنترل شود تا هر چه سریع‌تر شاهد کاهش روند بیماری در این منطقه از استان باشیم ادامه داد: دایر کردن اماکن عمومی برای سفرهای نوروزی نداریم.

زینی‌وند با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی لازم در مورد سفرهای نوروزی در حال انجام است و با رسیدن دستورالعمل‌ها اقدام خواهیم کرد گفت: اصناف استان کرمان در همکاری برای مقابله با کرونا همکاری داشتند و این همکاری‌ها باید ادامه داشته باشد.

وی با بیان اینکه اگر در نظارت‌ها مکانی محل شیوع ویروس است باید اعمال محدودیت انجام شود افزود: فرمانداران اگر می‌بینند که امکان دارد آرامستان‌ها در ایام پایانی سال شلوغ می‌شود حتماً اعمال محدودیت کرده و از ازدحام جمعیت در هر نقطه‌ای جلوگیری شود.

استاندار کرمان گفت: با بازگشایی سالن‌های کشتی و تمرین ورزشکاران این رشته با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مورد نظر دانشگاه علوم پزشکی موافق هستیم.

وی با بیان اینکه دورکاری در ادارات نباید اخلالی در خدمت‌رسانی به مردم ایجاد کند و مدیران هر دستگاه با اختیار خودشان این وضعیت را مدیریت کنند افزود: فرمانداران تدبیر لازم را برای پیشگیری از شیوع کرونا در سفرهای نوروزی را چاره‌اندیشی کنند.

محمدصادق بصیری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان در این جلسه اظهار داشت: امروز جلسه ستاد ملی کرونا برگزار شد و بر اساس گزارش ارائه شده ویروس کرونا انگلیسی در سطح کشور در حال چرخش است.

وی با بیان اینکه 32 شهر کشور نارنجی و 11 شهر در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند گفت: در استان کرمان 12 شهر در وضعیت آبی، 10 شهر در وضعیت زرد و سیرجان در وضعیت نارنجی کرونایی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان افزود: برگزاری هر گونه مراسم خارج از پروتکل‌های بهداشتی در ادارات تخلف بوده و تا حد امکان باید از هر تجمعی جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه اصناف استان کرمان در تمکین رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تعطیلی‌ها همکاری بسیار خوبی داشتند گفت: از سوی وزارت کشور نیز اعلام شده که اصناف استان کرمان 93 درصد تمکین کردند.

حمیدرضا رشیدی‌نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز در این جلسه با اشاره به آخرین وضعیت شیوع بیماری در استان اظهار داشت: با توجه به شواهد و علائم بالینی و رهگیری انجام شده، کرونا از نوع جهش یافته انگلیسی در استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه نمونه آزمایش پنج نفر بیمار مبتلا به کرونا انگلیسی در استان کرمان در روز گذشته مثبت شده است ادامه داد: مرگ و میر این نوع ویروس 1.5 برابر بیشتر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه این مسئله هشداری برای عموم جامعه است تا ویروس کرونا را جدی بگیرند گفت: بروز بیماری در شهرستان و شهر سیرجان بیشتر از دیگر نقاط استان است و پیش‌بینی می‌شود در این منطقه کرونا نوع انگلیسی جمعیت بیشتری را درگیر کرده باشد.

وی با بیان اینکه نوع برخورد و رفتار ما از این به بعد باید برخورد با ویروس جهش یافته کرونا باشد و پروتکل‌های بهداشتی باید با دقت بیشتر رعایت شود افزود: اعمال سختگیرانه محدودیت‌ها می‌تواند در کاهش انتقال ویروس و شیوع آن در سطح جامعه موثر باشد.

رشیدی‌نژاد با اشاره به اینکه بر اساس گزارشات رسیده بعضی اماکن به‌ویژه اغذیه فروشی‌ها شلوغ است تصریح کرد: ازدحام جمعیت باعث تشدید ابتلا می‌شود و حتماً باید از تجمعات جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه از تعطیلی اصناف ناراحت می‌شویم ادامه داد: با این وجود اگر دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت نشود مجبور خواهیم بود برای حفظ سلامت جامعه با خاطیان کرونایی با جدیت برخورد کرده و آن مغازه تعطیل شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار