سخنان استاندار در ستاد استانی کرونا
کلانتری با اشاره به لزوم کنترل شدید ورودی به شهر سیسخت گفت : گروهی از نیروهایی که می خواستند به عنوان کمک وارد این شهر شوند ، پس از انجام تست از آنها مشخص شد که ۴۰ درصد نمونه ها مثبت بود که از ورود این گروه به شهر سیسخت جلوگیری شد و آن ها را برگرداندیم.
کد خبر: ۹۴۴۱۳۸
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۹ 27 February 2021

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا با اشاره به موفقیت خوب شهرستان بویراحمد در مدیریت این بیماری طی روزهای اخیر ،گفت : از فرماندار و شورای تامین شهرستان بویراحمد تشکر می کنم که با برنامه‌ریزی خوب توانستند رنگ کرونایی این شهرستان را از نارنجی به زرد تغییر دهند .
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، کلانتری افزود : این تغییر رنگ می تواند دو موضوع را در پی داشته باشد یا با استمرار رعایت پروتکل ها به شرایط بهتر برسیم و یا با سهل انگاری دوباره به وضعیت هشدارآمیز برگردیم.
وی ادامه داد : مردم و مسئولین این شهرستان در مدیریت کرونا تا فعلا موفق بودند و توانستند وضعیت استان را از لحاظ رنگ بندی کرونایی کمی بهتر کنند و این به این معنی است که می توان شرایط را از این هم بهتر کرد.
کلانتری گفت : با خانواده هایی که عزیزان خود را از دست داده‌اند همدردی می‌کنم و از آن ها و همچنین از کسانی که مراسمات شادی داشته‌اند اما در این شرایط به ما کمک کردند و پروتکل ها را رعایت کردند صمیمانه تشکر می کنم.
وی ادامه داد : متاسفانه در دو شهرستان کهگیلویه و گچساران وضعیت فعلاً نارنجی است و به شدت نگران این دو شهرستان هستیم . این دو شهرستان چسبیده به خوزستان هستند و شرایط بسیار هشدارآمیز و خطرناکی دارند.
کلانتری با اشاره به اقدامات خوب شهرستان بویراحمد ادامه داد : دو شهرستان کهگیلویه و گچساران با توجه به نزدیکی به حوزه خوزستان و خطر شیوع کرونا از این استان قرمز امیدواریم که با استفاده از تجربیات شهرستان بویراحمد این دو شهرستان هم وضعیت کرونایی را بهتر کنند.
وی گفت : با توجه به اینکه ویروس انگلیسی هم در بحث سرایت و هم مرگ و ‌میر بسیار وحشی و خطرناک است ، لازم است مراقبت ها در استان بویژه دو شهرستان گچساران و کهگیلویه به شدت افزایش یابد .
کلانتری افزود : انتظار ما در خصوص رعایت پروتکل ها و فاصله گذاری ، بالای ۹۰ درصد است یعنی اگر حدود ۹۵ درصد رعایت پروتکل ها را داشتیم می توانیم بگوییم این کار را به درستی انجام داده ایم اما الان با این وضعیت احساس نگرانی می کنیم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به زلزله سی سخت گفت : تلاش کردیم در این شهر کمتر تجمع ایجاد شود و اکیپ های ارزیابی را به درب خانه ها بفرستیم هر چند این کار خود زحمت زیادی برای کادرهای اداری ما ایجاد کرده است.
کلانتری ادامه داد : الان همه استانهای همسایه ما وضعیت شکننده ای دارند و در برخی از این استان ها مانند شهرهای استان خوزستان شرایط خطرناک است به همین خاطر باید ورودی‌های استان از طرف این استانها به شدت مورد رصد قرار گیرد  .
استاندار با اشاره به اجرای طرح شهید سلیمانی گفت : نیازمندیم در سه شهرستان گچساران ، کهگیلویه و دنا با استفاده از این طرح مانورهای بیشتری داده شود و رپید تست ها هم افزایش یابد.
کلانتری با اشاره به لزوم کنترل شدید ورودی به شهر سیسخت گفت : گروهی از نیروهایی که می خواستند به عنوان امدادگر وارد این شهر شوند ، پس از انجام تست از آنها مشخص شد که ۴۰ درصد نمونه ها مثبت بود که از ورد این گروه به شهر سیسخت جلوگیری شد و آن ها را برگرداندیم.
کلانتری ادامه داد : به صراحت اعلام می کنیم اصلاً نیازی به نیروی انسانی در سی سخت نداریم و اگر لازم بود هم باید این نیروها پس از انجام تست کرونا وارد این شهر شوند.
وی افزود : نیازمند کمک های همه گروه ها نهادها و دستگاه های مردم نهاد دولتی و همه هستیم اما نیاز به حضور افرادی از این نهاد و یا دستگاه‌ها نیست و کمک‌های آنها را به هر شکلی که خودشان بگویند به نام آنها به مردم خواهیم داد.
استاندار گفت : این جا با صراحت بیشتری اعلام می‌کنم ما از کسانی که به سی سخت نمی‌آیند تشکر می کنیم.
وی با اشاره به لزوم کنترل جدی تر و بیشتر شهر سی‌سخت افزود : لازم است تردد های بی مورد به سی سخت کاهش یابد و افزایش تست ها در ورودی ها و خود شهر نیز بیشتر شوند که با توجه به حضور مردم شب‌ها در خانه این تست ها را شبانه در خانه انجام داد البته با مراقبت های ویژه .
کلانتری در بخش دیگری از سخنان خود گفت : برخی کافه های بدون مجوز در شهر وجود دارند که ابتدایی ترین و حداقل ترین کار این است که این کافه ها فعلاً بسته شوند تا اقدام به اخذ مجوز نمایند و پس از اخذ مجوز هم با رعایت شیوه نامه ها بازگشایی شوند.
کلانتری با اشاره به برخی گزارشات در خصوص صنف موبایلی ها گفت : لازم است تعدادی از این موبایل فروشی ها که پروتکل ها را به نحو احسن رعایت می کنند مورد تشویق قرار گیرند و همچنین آن موبایل فروشی هایی که اقدام به رعایت پروتکل ها نمی‌کنند اعمال قانون شوند و با آنها برخورد شود.
وی ادامه داد : ما دنبال ایجاد محدودیت نیستیم و دوست داریم که هم کسبه هم دستفروش و همه بتوانند زندگی خود را به روال معمول ادامه دهند اما این مستلزم تعامل و همکاری خود مردم در رایت پروتکل ها است .
کلانتری هشداری هم به اتحادیه‌های صنفی داد و گفت : اگر اتحادیه ها با ما همکاری نکردند از طرف مراجع قضایی اقدام قانونی بر علیه آن ها صورت خواهد گرفت.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به در پیش بودن تعطیلات نوروز گفت : مطمئناً در روزهای آینده با تردد بیشتر مواجه خواهیم بود که لازم است ورودی های شهر ها به شدت کنترل شوند.
کلانتری اعلام هشدار جدی کرد و افزود : نباید اجازه دهیم آنچه را که زلزله نتوانست به عنوان تلفات از ما بگیرد ، کرونا به راحتی از ما بگیرد.
استاندار در پایان گفت : نیازمند همکاری بیشتر رسانه ها هستیم و در کل استان نیازمند تلاش همگانی است ، لذا از هیچ مسئولی و هیچ دستگاهی نمی پذیرم که در رعایت پروتکل ها کوتاهی کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار