کد خبر: ۹۴۴۰۷۰
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۴ 27 February 2021

حجت الاسلام عالیشاه در دیدار با مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان گفت:۳۲۰مرکز نیکوکاری در استان وجود دارد و این یعنی برای هر ۱۰هزار خانوار مددجو یک مرکز نیکوکاری ایجاد شد.

وی با اشاره به اینکه در شهر‌ها و روستا‌های استان شبکه‌های نیکوکاری عمومی در بخش مشارکت و هم شبکه‌های نیکوکاری تخصصی در تمام حوزه‌ها مانند فرهنگی، جهیزیه و خودکفایی راه اندازی شد
افزود: ایجاد مراکز نیکوکاری سبب تسهیل در امور خدمت رسانی بهتر به نیازمندان شده که منوط به مشارکت خیران در این مقوله بوده و در واقع مراکز نیکوکاری کمک مردم به مردم است.
مدیر کل کمیته امداد مازندران با اشاره به طرح‌های مختلف کمیته امداد تصریح کرد: چند طرح برای افزایش سرانه کمک به خانواده‌های نیازمند وجود دارد.
حجت الاسلام عالیشاه با اشاره به پرداخت مستمری به مددجویان گفت: مددجویان یک نفره ۷۳ هزار تومان، دونفره ۸۳ هزار تومان، سه نفره ۹۸ هزار تومان، چهارنفره ۱۱۳ هزار تومان، پنج نفره و پنج نفره به بالا با کمک دولت ۵۶۰ هزار تومان مستمری دریافت می‌کنند.
وی تاکید کرد: ۲۸۰۰ نفر از ایتام و هشت هزار فرزند طرح محسنین داریم که ایتام تحت حمایت با ۳۲هزار حامی، سرانه‌ای که به حساب آن‌ها (ایتام) واریز می‌شود ۳۰۰هزار تومان است و سرانه هر فرزند طرح محسنین ۲۰۰ الی ۲۵۰ هزار تومان است و باید زمینه‌ای فراهم کنیم که سرانه این خانواده‌ها بیشتر شود، در تلاشیم تا با کمک خیران، سرانه هریک از ایتام را به ۷۰۰ هزار تومان برسانیم.
وی افزود: برای بیشتر شدن این سرانه کمیته امداد طرح ایران مهربان را ایجاد کرد تا در این طرح هر ایرانی با حداقل ماهیانه ۱۰هزار تومان یک حامی باشد و می‌توان از این ظرفیت، بنحو احسن برای ایتام تحت حمایت، استفاده کرد.
حجت الاسلام عالیشاه گفت:در بخش جهیزیه نیز ۴۵۰ مددجوی تحت حمایت در نوبت دریافت جهیزیه قرار دارند و به یاری خدا با کمک خیران و استفاده از این ظرفیت کمک‌های شایانی در این بخش شده است.
وی بیان داشت: در سه مرحله رزمایش جهیزیه به ۸۰۰ مددجو با سرانه ۱۵میلیون تومان، جهیزیه داده شد و از طریق تعاملی که با موسسه حضرت رقیه (س) برقرار شد و بمنظور حفظ کرامت خانواده‌ها، اقلام جهیزیه‌ها شامل لوازم ضروری زندگی مانند یخچال، اجاق‌گاز، تلویزیون، سرویس آشپزخانه، بخاری، فرش و... مطابق با نظر نوعروسان از فروشگاه‌های معتبر بر اساس نیازشان تهیه‌شده است.
وی گفت: امسال برای اولین بار کلنگ ساخت هزار واحد مسکن مددجویی به زمین زده و ساخت واحد‌های مسکن آغاز شده است و در بخش اهدا تبلت به دانش آموزان تحت حمایت هم، مازندران تنها استانی است این نیاز تمامی دانش آموزان مددجو را برطرف کرده است و در این بخش از ظرفیت خیران استفاده شد.
وی گفت: در بخش اشتغال امسال ۲۰۶میلیارد تومان تسهیلات به مددجویان بمنظور خودکفایی و توانمند سازی آنان پرداخت شده است.
وی با تقدیر از همراهی سازمان اوقاف با کمیته امداد گفت: ظرفیت اوقات هم در خدمت رسانی به نیازمندان، زیاد است و تاکنون اقداماتی هم در این خصوص انجام شده است.
حجت الاسلام عالیشاه افزود: با تعامل و همدلی که بین کمیته امداد و اوقاف وجود دارد، خدمات مطلوبی به نیازمندان ارائه می‌شود.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران هم در این دیدار گفت: تمام تلاش ما این است که با همه توان در کنار مردم نوعدوست و خیران به نیازمندان کمک کنیم.
حجت الاسلام حیدری افزود: همه باید دست به دست هم مشکلات نیازمندان را برطرف سازیم.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار