رئیس دادگاه عمومی بخش کهک گفت: ویلاهای غیرمجاز روستای خاوه قم که در خارج از بافت مسکونی روستا احداث شده بودند پس از شکایت جهاد کشاورزی و صدور حکم در دادگاه عمومی این بخش تخریب شد.
کد خبر: ۹۴۳۷۱۷
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۳:۰۳ 25 February 2021

به گزارش تابناک قم، برزگر چهارشنبه شب درگفت وگویی افزود: این منازل ویلایی به دلیل احداث در خارج از بافت مسکونی روستا توسط سازمان جهاد کشاورزی شناسایی و پس از شکایت توسط جهاد کشاورزی و رسیدگی در دادگاه عمومی بخش با استناد به قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی دستور تخریب داده شد.

وی افزود: بر اساس ماده ۳ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی، کلیه مالکان یا متصرفان اراضی کشاورزی موضوع این قانون که به صورت غیرمجاز و بدون اخذ مجوز از کمیسیون موضوع تبصره ۱ ماده ۱ این قانون اقدام به تغییر کاربری نمایند، علاوه بر قلع و قمع بنا، به پرداخت جزای نقدی از یک تا سه برابر بهای اراضی زراعی و باغی به قیمت روز زمین با کاربری جدید که مورد تخلف بوده است و در صورت تکرار جرم به حداکثر جزای نقدی و حبس از یک تا ۶ ماه محکوم خواهند شد.

رئیس دادگاه عمومی بخش کهک در ادامه افزود: شهروندان در صورت مشاهده مصادیق تغییر کاربری غیرمجاز از جمله برداشت یا افزایش شن و ماسه، ایجاد بنا و تاسیسات، پی کنی، دیوارکشی اراضی و استقرار کانکس و آلاچیق مراتب را به سامانه ۱۳۱ یگان حفاظت سازمان امور اراضی کشور منعکس کنند.

بخش کهک در جنوب استان قم قرار دارد و فاصله آن تا قم ۳۰ کیلومتر است، این بخش دارای ۲ دهستان کهک و فردو و ۱۸ روستا می باشد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار