معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: مصرف سوخت مازوت در نیروگاه حرارتی شازند از روز سه شنبه ۹۹/۱۲/۵ متوقف شده و فعالیت این واحد تولید انرژی الکتریکی در حال حاضر به صورت کامل با گاز انجام می شود.
کد خبر: ۹۴۳۶۴۸
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۹ 24 February 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، "مهدی مصطفوی " افزود : نیروگاه شازند در ۷۳ روز اخیر مصرف سوخت مازوت را در دستور کار خود قرار داده بود که این موضوع در آلایندگی هوای شهرهای اراک و شازند اثرات نامطلوبی بر جای گذاشته بود.
وی ادامه داد: مصرف سوخت مازوت نیروگاه شازند موجب افزایش شاخص‌های آلایندگی هوا و بالا رفتن حجم دی‌اکسید گوگرد در شهرهای اراک و شازند شده بود که برای سلامت مردم ضرر و زیان بسیاری به همراه داشت.
وی با بیان اینکه در حال حاضر ۳ واحد نیروگاه در مدار است که تماما گاز مصرف می‌کنند، افزود: از ۲۱ آذرماه تاکنون شهر اراک ۵۱ روز ناسالم را تجربه کرد که آلاینده مسئول این آلودگی هوا ذرات کمتر از ۲.۵ میکرون و گوگرد ناشی از سوخت مازوت مصرفی در نیروگاه شازند بوده است.
مصطفوی با اشاره به اینکه در حال حاضر هوای کلانشهر اراک در وضعیت سالم قرار دارد، گفت: طبق اعلام دفتر پایش فراگیر سازمان حفاظت محیط زیست، شاخص کیفی هوای کلانشهرها و مراکز استان ها در ۲۴ ساعت گذشته، گویای آن است که هوای اراک با قرار گرفتن بر روی عدد ۸۴ در شرایط سالم قرار داشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار