فرمانده یگان حفاظت اراضی کشاورزی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری از اجرای ۳۴۶ مورد حکم قلع و قمع و دیوارکشی غیرمجاز در اراضی کشاورزی استان خبر داد و گفت: از این تعداد ۲۴۹ مورد احکام تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری با تخلف تغییرکاربری غیرمجاز دیوارکشی بوده است.
کد خبر: ۹۴۳۵۲۰
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۳ 24 February 2021

 

یوسف باقری روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: ۹۷ مورد از این تعداد حکم قطعی قضایی دریافت کردند و ۸.۷ هکتار تخریب و ۳۵ هکتار آزادسازی انجام شده است و بیشترین آمار قلع و قمع مربوط به تبصره۲ ماده۱۰ در کوهرنگ، سامان، اردل و بروجن و حکم قطعی قضایی در سامان و کوهرنگ بوده است.

فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشاورزی سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه سامانه ۱۳۱ آماده دریافت گزارش‌های مردمی در خصوص تغییر کاربری اراضی است،گفت: شهروندان در مناطق مختلف استان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تغییر کاربری اراضی کشاورزی به این سامانه اطلاع دهند.

وی با توصیه به مردم مبنی بر استعلام از سازمان جهادکشاورزی قبل از هرگونه معامله و خرید اراضی و همچنین اطلاع از قوانین حفظ کاربری، گفت: مردم مراقب اندوخته‌های سرمایه‌ای خود باشند تا به دلیل ناآشنایی با عواقب قانونی برخورد با بناهای غیرمجاز دچار خسارت مالی نشوند.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری دارای ۶۷هزار بهره‌بردار در بخش کشاورزی است و سالانه ۱.۵ میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در استان برداشت می‌شود.

سطح زیر کشت محصولات کشاورزی استان چهارمحال وبختیاری ۲۷۰ هزار هکتار است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار