مدیر ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به اینکه قرآن بیانی برای همه مردم است گفت: جامعه ما نیاز به ۱۳۰ نوع تفسیر قرآن کریم ویژه علوم مختلف دارد.
کد خبر: ۹۴۳۴۲۷
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۴ 24 February 2021

حجت‌السلام محسن قرائتی در ششمین اجلاسیه نماز استان یزد که با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و مسئولان استانی برگزار شد اظهار داشت: نماز برای دین اسلام نیست نماز نخستین و آخرین توصیه و امر همه پیامبران بوده است.

وی افزود: نماز برای شخص نیست گاهی اوقات معلمان دروس غیردینی محبوبیت بیشتری در بین دانش‌آموزان دارند تا برای ترویج نماز بین نوجوانان فعالیت کنند.

مدیر ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه استان یزد دارای مردم متدین، خیرین و مسئولینی است که می‌تواند به راحتی کمبود نمازخانه و امکانات نمازخانه‌ها را تامین کند گفت: ما نگرانی بابت تامین تجهیزات و ساخت مسجد و نمازخانه در استان یزد نداریم و نباید داشته باشیم.

قرائتی خاطرنشان کرد: دولت دو ماه پیش از عید برنامه‌‌ریزی دارد و مشغول تدارک امکانات رفاهی، جاده‌ای، تامین گوشت و میوه مردم است، بسیج‌های گوناگون و امکاناتی را فراهم می‌کند ما هم باید از اکنون برای ترویج نماز و قرآن فعالیت داشته باشیم.

وی گفت: برنامه و همکاری ما برای توجه به قرآن کم شده است، روحانیت، سازمان تبلیغات و فضلا از اکنون آغاز کنند و برای ماه مبارک رمضان، توجه و جذب مردم به قرآن فعالیت کنند، تفسیرهای کوتاه برای مردم در مساجد گفته شود.

قرائتی ادامه داد: ما باید 130 نوع تفسیر قرآن داشته باشید، یعنی متناسب با هر رشته دانشگاهی آیات و روایات، تفسیر و ساخت و ساز شوند، بنده 10 کتاب برای 10 رشته دانشگاهی در مورد نکات قرآن مربوط به رشته‌های علمی تهیه و جمع‌آوری کردم.

وی بیان کرد: متأسفانه ما قرآن را به درستی به جامعه و مردم عرضه نکردیم، قرآن بیانی برای همه مردم است، پیامبر از مهجوریت قرآن شکایت می‌کند و یکسری مشکلات ما در جامعه ناشی از عدم توجه به قرآن است.

مدیر ستاد اقامه نماز استان کشور اظهار داشت: دوای غفلت نماز است، دوای شهوت همسر است بنابراین وقتی مشکلات در جامعه زیاد است باید دوای آن را پیدا و استفاده کنیم و به کیفیت حضور در برپایی نماز با بهترین لباس، بهترین مکان توجه داشته باشیم.

سید علی اکبر موسوی مدیر ستاد اقامه نماز استان یزد، در نشست ششمین اجلاسیه نماز استان یزد اظهار داشت: طبق ارزیابی‌های انجام شده بیش از 40 دستگاه دولتی استان یزد شایسته تقدیر و تقدیر ویژه شدند که در این جلسه از این دستگاه‌ها تجلیل می‌شود.

وی گفت: از لحاظ تعداد مساجد و نمازخانه در ادارات شرایط خوبی داریم و کمبود مسجد در سطح استان یزد نداریم.

مدیر ستاد اقامه نماز استان تصریح کرد: متاسفانه هنوز در کمتر از 100 مدرسه استان نمازخانه مورد نیاز است.

موسوی ادامه داد: خوشبختانه در تمام محورهای مواصلاتی و جاده‌های استان به طور میانگین در هر 11 کیلومتر یک مسجد، نمازخانه، امامزاده یا مجتمع رفاهی بر قرار است و متأسفانه تنها در مسیر مهریز به خاتم اصلا نمازخانه‌ای نداریم که قرار شد فرمانداران شهرستان اقدامات لازم را انجام دهند.

وی بیان کرد: با عنایت، همکاری و اقدامات ستاد اقامه نماز کشور و استان دو مجموعه مدرسه، دو خانه بهداشت، یک درمانگاه و یک مسجد در استان یزد در حال ساخت است.

مدیر ستاد اقامه نماز استان یزد خاطرنشان کرد: با اقدام فعال معاونت فرهنگی سیستم آب گرم برای وضوخانه 25 مدرسه در استان یزد تامین شد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار