تحلیل یک خبر!
این افراد هر چند با یک پرواز وارد استان شدند اما در ادامه و در سیسخت هر گروه جداگانه اقدام به بازدید نمودند به گونه ای که خبرنگاران هم در انتخاب هیئت برای پوشش خبر به اصطلاح اهم و مهم کردند تا جایی که برخی از هیئت ها تقریبا کمترین پوشش خبری را داشتند .
کد خبر: ۹۴۳۳۸۳
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۶ 25 February 2021

تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، پس از زلزله سیسخت همانند دیگر بلایا و حوادث اینچنینی ، نهادهای دولتی ، غیردولتی ، نظامی و حتی قضایی ، همه امکانات خود را برای کمک به مرم و مسئولان محلی بسیج می کنند و انصافا همیشه خروجی آن ها به نسبت امکانات و با لحاظ شرایط میدانی خوب و قابل قبول بوده است . هر چند در این بین برخی جهادی تر و مردمی تر اقدام می کنند و برخی هم با لحاظ مسئولیت و در حد انجام وظایف قانونی !
در یکی از روزهای گذشته یکی از پربارترین روزهای پس از زلزله سیسخت در استان کهگیلویه و بویراحمد صورت گرفت چرا که حدود 45 نفر از مسئولین رده بالای ملی ، همگی با یک پرواز وارد فرودگاه یاسوج شدند و یکسره بازدید میدانی خود را از سیسخت آغاز کردند و در پی ان جلسات متعددی را برای جمعبندی سفر برگزار کردند.
این سفر چند نکته بسیار مهم داشت ، این افراد از حوزه های مختلف بودند از جمله ، معاون رئیس جمهور ، رئیس ستاد اجرایی فرمان امام ، برخی مسئولین بیمه ای و نهایتا تعدادی از نمایندگان مجلس .
استاندار کهگیلویه و بویراحمد ، نقد یا نسیه؟
این افراد هر چند با یک پرواز وارد استان شدند اما در ادامه و در سیسخت هر گروه جداگانه اقدام به بازدید نمودند به گونه ای که خبرنگاران هم در انتخاب هیئت برای پوشش خبر به اصطلاح اهم و مهم کردند تا جایی که برخی از هیئت ها تقریبا کمترین پوشش خبری را داشتند .
مسئولان استانی همانند خبرنگاران مجبور به تقسیم بندی مدیران برای میزبانی و ایجاد شرایط بازدید ، تنظیم و حضور در جلسات جمعبندی شدند .
و اما نکته بسیار مهم در مورد یکی از این هیئت ها بود . هیئت پر تعداد نمایندگان عضو کمیسیون عمران مجلس که این هیئت را می توان گفت ، کمتر مورد استقبال خبرنگاران قرار گرفتند چرا که با وجود ، برخی مدیران اجرایی در سطح ملی و همچنین حضور رئیس ستاد اجرایی فرمان امام ، مطمئنا کسی نمی توانست ، از پوشش خبرهای مهم و به اصطلاح نقد این افراد و مسئولان چشم پوشی کند و همراه نمایندگانی باشد که تقریبا هیچ آورده ای را نخواهند داشت . چون نمایندگان در این شرایط فقط بحث نظارتی دارند و توان کمک های فوری به مشکلات مردم را ندارند ."اصلاحا برای مردم و مسئولان استان در بازدید این افراد نقد یا نسیه مطرح بود"
در پایان سفر و جلسات جمعبندی ، باز هم برای همه از خبرنگاران تا مسئولین آنچه که مهم بود ، بررسی آخرین اقدامات و کمکهای فوریتی مسئولین بود که مطمئنا نمایندگان مجلس نمی توانستند در کنار رئیس ستاد اجرایی ، معاون رئیس جمهور ، برخی مدیران ارشد بیمه ای و ... ، شانسی برای حضور گسترده مسئولین در جمع خود را داشته باشند !
گویا این وضعیت ، برخی نمایندگان کم تجربه مجلس را به شدت عصیانی کرده بود و در شرایطی که باید کمک کار مردم و مسئولان کهگیلویه و بویراحمدی باشند ، باب گلایه و انتقاد و حتی تهدید را نهاده و حتی گفته شده پس از جلسه به یکی از مسئولان استانی توهین هم کرده اند!
"انتقاد شدید دو نماینده مجلس از استاندار کهگیلویه و بویراحمد"
 
بیشتر بخوانید
 
ورود هیئت بلندپایه از مسئولین کشوری به یاسوج + فیلم و تصاویر
واکنش تند به توهین یک نماینده در یاسوج
در عجول و کم تجربه بودن مجلس فعلی ، ذکر موارد زیاد است اما در مورد مسائل رخ داده در پایان سفر مسئولان کشوری ، نمایندگان عضو کمیسیون عمران مجلس باید هم کمی حوصله به خرج می دادند و هم کمی فکر می کردند که مردم ، مسئولان و حتی خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد ، این روزها مسائل سیاسی را کلا فراموش کرده اند و فقط در پی بهره بردن حداکثری از حضور مسئولان در جهت حل مشکلات متعدد و نابسامانی های ناشی از زلزله هستند که حقیقتا آن ها (نمایندگان مجلس) اصلا انتخاب مناسبی برای پیگیری فوری درخواست ها نبودند و باید متشخصانه و متمدنانه با شرایط کنار می آمدند و تقدیر و تشکری هم از همه انجام می دادند نه اینکه برخی از این افراد تهدید به کشاندن موضوع تا وزارت کشور کنند!
باید این نمایندگان که اتفاقا واژه مجلس انقلابی را هم یدک می کشند از تنها نماینده مسیحی همراه خود می آموختند که تلاش می کرد فارغ از مسائل سیاسی ، قومیتی و مذهبی ، به مردم کهگیلویه و بویراحمد بگوید همه ما ایرانی هستیم و مسیحیان در کنار مردم سیسخت خواهند بود!
یا باید از آیت الله رئیسی در سفر چند روز قبل به استان درس می گرفتند که پس از عدم حضور استاندار در نشست شورای اداری (به دلیل حضور استاندار در مناطق زلزله زده) که با حضور خود رئیسی برگزار شد ، وی از عدم حضور استاندار به خاطر حضور در کنار زلزله زدگان تشکر کرد و گفت دستگاه قضایی در کنار مردم و مسئولان استانی خواهد بود !
نکته دیگر اینکه این نمایندگان کمیسیون عمران مجلس حتی برای نماینده کهگیلویه و بویراحمدی میزبانشان (مهدی روشنفکر) هم ارزشی قائل نشدند و ناخواسته باعث ایجاد ذهنیت های بی مورد نسبت به وی شدند در حالی که روشنفکر خود به صورت جهادی پای کار و مشکلات زلزله زدگان بود و بارها از همه مسئولان استانی به خاطر پای کار مردم بودن تشکر ویژه کرده بود.
به هر جهت و متاسفانه باید گفت از نظر بسیاری از مردم و مسئولان استان ، حضور نمایندگان عضو کمیسیون عمران مجلس هیچ آورده ای برای استان نداشت و تنها حاشیه ای بی مورد برای استان محروم و درگیر موضوعات مهمتری مانند زلزله سیسخت به همراه داشت !
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار