فرماندار آستارا:
فرماندار آستارا گفت: تیم‌های عملیات و امداد جمعیت هلال‌احمر برای خدمات‌رسانی در دورافتاده‌ترین نقاط آماده باشند و در مدیریت بحران‌ها و حوادث از ظرفیت دهیاران و خانه‌های هلال روستاها استفاده شود.
کد خبر: ۹۴۳۳۰۲
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۴ 23 February 2021

 

به گزارش خبرنگار ایرنا عباس صابر روز سه شنبه در بازدید از جمعیت هلال احمر آستارا با اشاره به ناگهانی بودن حوادث طبیعی، بر تجهیز تیم های امداد و نجات و فراگیری آموزش های پدافند غیرعامل تاکید کرد و استفاده از ظرفیت خانه های بهداشت، هیات امنای مساجد، سالن های ورزشی و دهیاری ها را در حوادث طبیعی ضروری دانست.

فرماندار آستارا نیاز جمعیت هلال احمر به امکانات جدید را با توجه به گستردگی ماموریت ها خاطرنشان شد و توان بالای جوانان برای فعالیت های داوطلبانه و بدون چشمداشت را از ظرفیت های مهم این جمعیت اعلام کرد.

رئیس جمعیت هلال احمر آستارا هم در این بازدید، از فعالیت ۹۹ امدادگر در ۱۶ تیم عملیاتی و تداوم آموزش های نوین امداد و نجات به آنها از طریق فضای مجازی خبر داد.

حسین خورشیدی نیروهای شبکه بهداشت، سالن های ورزشی، دهیاری ها، شوراهای اسلامی، هیات امنای مساجد و امدادگران را جزو بانک عملیاتی و اطلاعاتی جمعیت هلال احمر آستارا اعلام کرد.

او از وجود هزار چادر اسکان موقت در انبار جمعیت هلال احمر و نگهداری آنها و سایر امکانات امدادی، زیر نظر سازمان امداد و نجات کشور خبر داد.

اداره هواشناسی آستارا از پیش بینی بارش ۳۵ تا ۵۰ سانتی متر برف در مناطق جلگه ای و ۸۰ تا ۱۰۰ سانتی متر در ارتفاعات برای اواخر هفته جاری خبر داده است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار