کارشناس بازار سرمایه گفت: برخی از سهامداران ترجیح می‌دهند اوراق خریداری کنند، چرا که هر اتفاقی بیفتد می‌دانند ضرر نمی‌کنند.
کد خبر: ۹۴۳۲۷۹
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۲ 23 February 2021

 

به گزارش تابناک سمنان سعیدی نصیری کارشناس بازار سرمایه در خصوص اینکه، علت سرمایه‌گذاری برخی از افراد در صندوق درآمد ثابت شده چیست؟ گفت: صندوق‌های سرمایه گذاری با درآمد ثابت زیر نظر سازمان هستند و صندوق‌هایی که در کارگزاری‌ها، ETF و نهاد‌های مالی مثل، سبدگردان و تامین سرمایه‌ها هستند، به راحتی قابل ابطال فروش هستند.

او در ادامه بیان کرد: با توجه به تصمیم سازمان بورس مبنی بر اینکه ۵ – ۱۰ درصد این صندوق‌ها اجازه معامله سهام دارند و مانند سپرده‌گذاری نرخ مشخصی دارند و ماهیت پرداختی این صندوق ها، مانند سپرده‌های بانکی است و بعضا درصد پرداختی این صندوق‌ها از سپرده‌های بانکی بیشتر است.

کارشناس بازار سرمایه در خصوص تمایل مردم به صندوق‌ها اظهار کرد: معمولا وقتی بازار منفی می‌شود، تقاضا برای صندوق‌های سرمایه گذرای ثابت مثل etf بیشتر می‌شود، قبلا این صندوق‌ها کمتر بودند و مردم گواهی سپرده می‌خریدند، اما با افزایش تعداد صندوق‌ها تمایل افراد به خرید بیشتر شد، زیرا تا بازار مثبت شود می‌توانند، این صندوق‌ها را بفروشند و سهام بخرند.

 

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه بیان کرد: علت دیگر این است که پول ثابت می‌ماند و حداقل ماهانه عایدی برای افراد در نظر گرفته می‌شود و در نهایت از زیان در امان می‌مانند و وقتی تقاضا برای این صندوق‌ها افزایش یابد ارزش آن نیز افزایش می‌یابد.

نصیری در خصوص تفاوت ماهیت این صندوق‌ها با سپرده‌های بانکی اظهار کرد: نظارت بر روی سپرده‌های بانکی با بانک مرکزی است، ولی بانک مرکزی نظارتی بر روی صندوق‌ها ندارد.

کارشناس بازار سرمایه در پایان تاکید کرد: اکثر اتفاقات سیاسی در روز پنجشنبه و جمعه رخ می‌دهد، بنابراین فرد ترجیح اوراق بخرد، زیرا هر اتفاقی بیفتد می‌داند ضرر نمی‌کند، بنابراین سهامدار، سهام خود را می‌فروشد و صندوق خریداری می‌کند، زیرا هزینه کارمزد خرید اوراق‌ها ۳ روز است و می‌داند ۳ روز هم از زمان خرید آن بگذرد هزینه کارمزد آن صفر است.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: yjc

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار