"مسئول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایلام باید شفاف به رسانه ها و افکار عمومی توضیح دهند که این تکذیبیه بر چه مبنایی انتشار یافته است ؟آیا سخنان رییس شبکه بهداشت شهرستان بعنوان مسئول این حوزه نادرست است یا اینکه رسانه ها موضوعی غیر از گفته های رییس شبکه بهداشت را منتشر کرده اند ؟
کد خبر: ۹۴۲۹۵۱
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۲ 26 February 2021

تابناک ایلام ::کسانی که در حوزه رسانه و خبر نویسی دستی بر آتش دارند ،قطعا با معضلی به نام تکذیبیه روابط عمومی ادارات آشنایی کامل دارند ،تکذیبیه هایی که اصولا در راستای انحراف افکار عمومی از واقعیت اتفاق افتاده و برای پاک کردن صورت مساله رسانه ای می شوند.

به اعتقاد کارشناسان برجسته حوزه فرهنگ و رسانه ؛"تکذیبه ممکن است بخشی از حقیقت باشد اما آنچه فضا را در سپهر رسانه ای ایران ابرآگین می کند دروغگویی است به این معنی که اشخاص حقوقی برای فرار از مسئولیت شانه از بازخورد اخبار خالی می کنند و با تکذیب گفته های خویش در تلاش برای احیای جایگاه از دست رفته اند"

امروز سرپرست شبکه بهداشت ودرمان شهرستان دهلران با اشاره به وضعیت شیوع کرونا در شهرستان دهلران در گفتگویی صریح و شفاف به خبرنگار تابناک گفت:متاسفانه جهش کرونا انگلیسی در شهرستان نگران کننده است چرا که تنها در یک خانواده 6نفر به کرونا جهش یافته انگلیسی مبتلا شده است.

عبدالصاحب شریفی ادامه داد :متاسفانه افراد مبتلا به کرونای جهش یافته انگلیسی در شهرستان دهلران به 16نفر رسیده است.

به دنبال انتشار این خبر و تبدیل آن به یک مطالبه عمومی از مسئولین دانشگاه علوم پزشکی و تشکیک رسانه ها و فعالین مجازی در آمارهای اعلام شده از سوی این دستگاه مسئول ،روابط عمومی دانشگاه به سبک همیشگی دستگاههای اجرایی ، به جای توضیح و تبیین چرایی این رویداد خطرناک، با ارسال تکذیبیه ای در فضای مجازی از اساس چنین خبری را تکذیب کرد .

بماند اینکه به مصداق یک ضرب المثل ایرانی ؛"دیوار حاشا همیشه بلنداست " اما نمی دانیم مسئولین دانشگاه علوم پزشکی چه چیزی را تکذیب کرده اند ؟! سخنان یک مقام مسئول همکار خود در شهرستان دهلران که به تعداد تست ها و نتیجه آنها اشراف کامل دارند ،یا آمار مبتلایان به کرونای انگلیسی در شهرستان دهلران را ؟!

اگر چه به مسئولین دانشگاه حق می دهیم که به دلیل تناقض فاحش در ارایه آمار مبتلایان، باید به هر شکل ممکن صورت مساله را به نحوی پاک نمایند که این تناقض برای آنان مشکل آفرین نشود !اما اینکه دستگاه مسئولی نتواند به سخنان مدیران زیر دست خود هم اعتماد کند ،چه انتظاری از رسانه ها و افکار عمومی می رود تا آمارهای آنان در خصوص شیوع کرونا را بپذیرند ؟!

امروز مسئول شبکه بهداشت و درمان شهرستان دهلران با دقت و ظرافت میزان تست های صورت گرفته را در این شهرستان اعلام و به صورت شفاف میزان مبتلایان به کرونای انگلیسی آن هم بر اساس نتیجه تست ها را 16نفر اعلام کرده اند !

مسئول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایلام باید شفاف به رسانه ها و افکار عمومی توضیح دهند که این تکذیبیه بر چه مبنایی انتشار یافته است ؟آیا سخنان رئیس شبکه بهداشت شهرستان بعنوان مسئول این حوزه نادرست است یا اینکه رسانه ها موضوعی غیر از گفته های رییس شبکه بهداشت را منتشر کرده اند ؟

اگر رسانه ها حتی یک کلمه از سخنان رییس شبکه بهداشت شهرستان دهلران را کم یا زیاد کرده یا در آمار ارایه شده از سوی ایشان دست برده اند ،نه تنها این تکذیبیه به حق است ،بلکه رسانه ها هم باید از محضر افکار عمومی و مسئولین دانشگاه عذر خواهی کنند !

اما چنانچه مسئول روابط عمومی دانشگاه این موضوع را قبول دارند که رسانه ها تنها بازتاب دهنده سخنان رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دهلران بوده اند، باید ضمن عذر خواهی از رسانه ها به جای انتساب خبر کذب به آنان ،گوش مدیران زیر دست خود را بپیچانند و بگویند حق اظهار نظر ندارند !!

 

بیشتر بخوانید:

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار