چهارمین جشنواره ملی شهرپژوهی و اولین جشنواره فن پژوهی شهری در دانشگاه پیام نور اصفهان برگزار می شود.
کد خبر: ۹۴۲۹۰۹
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۳ 22 February 2021

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری های نوین شهرداری اصفهان گفت: با کاربست پژوهش های کاربردی به زیست پذیری شهری خواهیم رسید.

مرتضی نصوحی اظهار کرد: در این دوره از جشنواره با کمک دانشگاه های مطرح استان به دنبال رفع معضلات شهری هستیم.

وی افزود: در این جشنواره صرفا به آثار پژوهشی توجه نمی کنیم و شرکت های دانش بنیانی که در خدمت مدیریت شهری باشند، مورد توجه قرار می گیرند.

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری های نوین شهرداری اصفهان با اشاره به میزبانی دانشگاه پیام نور اصفهان در برگزاری این جشنواره، تصریح کرد: با کمک دیگر دانشگاه های مطرح استان بار علمی جشنواره بیشتر شده و اعتماد اساتید برجسته به آن بیشتر می شود.

وی اضافه کرد: موضوعات شهری همه افراد جامعه را درگیر می کند و همه ما به نوعی با مسائل مختلف شهری مواجه هستیم. از این رو هرگونه همکاری و کمک به رفع معضلات شهری از اهمیت بالایی برخودار است.

نصوحی افزود: اینکه مدیران شهری برای تصمیم گیری های خود از پشتوانه علمی برخوردار باشند موجب تصمیم گیری بهتر و جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه می شود.

به گفته مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری های نوین شهرداری اصفهان، موضوعات مختلف مرتبط با معضلات شهر از جمله مقابله با آلاینده ها، بحران های شهری و پژوهش های مرتبط با زیست پذیری از اولویت بالایی برخوردار هستند علاوه بر اینکه تمام موضوعات مرتبط شهری را پذیرا هستیم.

وی با اشاره به وظایف مختلف مجموعه شهری، خاطرنشان کرد: امروز فرصت انجام اقدامات موازی و تکراری در مجموعه شهری به پایان رسیده است و نیازمند استفاده از ایده های نو در این حوزه هستیم.

نصوحی به تفاوت این جشنواره با دوره های قبل اشاره کرد و گفت: در این دوره فضای کنش گری فعال پژوهشگران را مورد ارزیابی قرار می دهیم.  

حرکت در مسیر توسعه پایدار با راهکارهای خلاق متخصصان شهری

دبیر علمی چهارمین جشنواره ملی شهرپژوهی در این نشست افزود: یکی از امتیازآورترین آثار در این جشنواره توجه به کاربست موضوعات است و موضوعاتی که بیشترین ارتباط را با مشکلات شهری داشته باشند در اولویت قرار می گیرند.

رضا مختاری اظهار کرد: آثار این جشنواره در ۶ قالب مقاله، کتاب، پایان نامه، طرح پژوهشی، محصولات فناورانه و تولیدات رسانه ای پذیرفته می شود که بازه زمانی انتشار آنها از ابتدای سال ۱۳۹۶ تاکنون باشد.

وی با تاکید بر شفافیت، رعایت امانت داری، استقلال و ... در این جشنواره، اظهار کرد: از تمام علاقه مندان به حوزه های شهری درخواست می کنم ایده های خود را در اختیار ما قرار دهند.

 به گفته معاون پژوهش و فناوری دانشگاه پیام نور استان اصفهان محورهای جشنواره شامل کاهش آلاینده های محیطی با تمرکز بر آلودگی هوا، روان سازی عبور و مرور شهری و حمل و نقل و ترافیک، گردشگری شهری و فرهنگ شهروندی، بهره وری و اقتصاد شهری، رسانه، ارتباطات و دیپلماسی شهری و بین المللی، مدیریت ایمنی و بحران با تاکید بر تاب آوری شهری، سلامت و سرزندگی فضاهای شهری، آینده پژوهی، برنامه ریزی شهری و شهرسازی، نوآوری شهری و استفاده از فناوری های نوین در مدیریت شهری و شهر هوشمند، مدیریت عمران شهری و حقوق شهروندی است.

مختاری یادآور شد: علاقه مندان از ۵ تا ۱۵ اسفندماه فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

برنامه‌ریزی جشنواره بر اساس برنامه ۱۴۰۵ شهرداری اصفهان

دیبا هاشمی، رئیس اداره پژوهش شهرداری اصفهان نیز در این نشست خبری گفت: چهارمین جشنواره ملی شهرپژوهی بر اساس برنامه ۱۴۰۵ شهرداری اصفهان برنامه‌ریزی شده و برگزار می‌شود.

وی تاکید کرد: هدف اصلی از برگزاری این جشنواره استفاده از نتایج طرح‌ها و پژوهش‌هایی است که در حوزه مدیریت شهری در حال انجام است.

رئیس اداره پژوهش شهرداری اصفهان افزود: وجه تمایز این جشنواره نسبت به جشنواره‌های قبل، محورهای آن است، جشنواره بر اساس برنامه ۱۴۰۵ شهرداری اصفهان برنامه‌ریزی شده تا بتوانیم از نتایج طرح‌ها و پژوهش‌های ارسالی برای برنامه‌ریزی «اصفهان ۱۴۰۵» شهر استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: سه محور اصلی این جشنواره از جمله کاهش آلاینده‌های محیطی، روان‌سازی عبور و مرور و بهره‌وری از برنامه‌های اصفهان ۱۴۰۵ شهرداری است.

صدیقه واعظی‌فر دبیر اجرایی این جشنواره با بیان این که مهلت ارسال آثار پژوهشگران برای دو جشنواره تا ۱۵ اسفندماه به نشانی اینترنتی www.Fpisfahan.ir است، اظهار کرد: آثار مورد پذیرش در قالب مقاله، کتاب، طرح پژوهشی، پایان‌نامه، محصول فناورانه و تولیدات رسانه‌ای است که از ۱۵ اسفندماه سال جاری تا دهم اردیبهشت ماه سال آینده بررسی، داوری اولیه و داوری تخصصی انجام و اختتامیه جشنواره پایان اردیبهشت ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار