مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد گفت: تاکنون ۹۵ درصد مراکز اقامتی استان یزد به سامانه جانا و ماسک متصل شده و این جلوداری یزد را به عنوان مقصد ایمن گردشگری معرفی کرد.
کد خبر: ۹۴۲۷۵۴
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۴ 22 February 2021

براساس برآوردهای رسمی، صنعت گردشگری در ایران پس از شیوع ویروس کرونا با 100 درصد خسارت مالی مواجه و در مدت یک سال گذشته ضررهای هنگفتی به مراکز اقامتی وارد شده که شواهد نشان می‌دهد حتی هتل‌های بزرگ استان هم در حال ورشکستگی کامل هستند.

تسهیلات دولت را با توجه به حجم خسارات، کافی نبود و وام‌ها با کارمزدهای بالا که ارائه شد بر حجم بدهکاری‌ها و خسارات افزود، اکنون بسیاری از مراکز اقامتی استان چشم انتظار مسافر و رونق کسب و کار خود هستند.

سید مصطفی فاطمی با بیان اینکه سلامت همه مردم در اولویت قرار دارد اظهار داشت: اقداماتی در جهت ایمن کردن شرایط استان انجام دادیم.

وی ادامه داد: همه مراکز اقامتی به سامانه وزارت بهداشت وصل شدند و به محض اینکه کسی به مراکز درمانی مراجعه می‌کند به عنوان فرد مشکوک در سامانه ما مشخص می‌شود، این افراد تا 14 روز که دوره بیماری آن‌ها است امکان اقامت در مراکز اقامتی مجاز یزد را ندارند این حرکت استان یزد را به عنوان مقصد ایمن تعیین کرد.

وی افزود: 95 درصد مراکز اقامتی به سامانه وصل شدند، مابقی هم تا عید به سامانه جانا و ماسک که وزارت بهداشت و میراث آن را دارند، ما به نسبت از سایر استان‌های کشور جلو هستیم، مباحث فاصله‌گذاری و رعایت پروتکل‌های بهداشتی شروع شده و رعایت می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی بیان کرد: چهار مدل سفر داریم، یک مدل که با تور انجام می‌شود و کد تور از مبدا ورودی می‌گیرند، این کد هم در زمان ثبت‌نام و هم زمان پذیرش چک می‌شوند تا مشکلی وجود نداشته باشند.

فاطمی عنوان کرد: مدل دوم افرادی هستند که شخصی سفر می‌کنند اما با تور آمدند و از وسایل نقلیه عمومی، قطار، هواپیما و اتوبوس سفر می‌کنند و مانعی ندارند که به شهر یزد سفر کنند.

وی افزود: مورد سوم افرادی هستند که با خودرو شخصی سفر می‌کنند، به امید اینکه مرکز اقامتی خالی باشد و بتوانند بگیرند، دسته چهارم هم افرادی هستند که با چادر سفر می‌کنند یا می‌خواهند در خوابگاه‌ها و مدارس اسکان یابند.

فاطمی تصریح کرد: ما در دو مدل سوم و چهارم به هیچ وجه نمی‌توانیم اسکان داشته باشیم، افرادی هم که منازل آشنایان خود سفر می‌کنند فردا در جلسه‌ای تصمیم‌گیری می‌شود، احتمالا اگر وضعیت استان آبی یا زرد باشد تصمیم متعادل‌تری می‌گیریم.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار