مسئول واحد پیوند اعضای دانشگاه علوم‌پزشکی لرستان گفت: با اهدای عضو زنده‌یاد محمدرضا چراغی، جوان کوهدشتی به ۱۰ نفر زندگی دوباره بخشید.
کد خبر: ۹۴۲۶۱۵
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۴ 21 February 2021

به گزارش تابناک لرستان، فاطمه امانی، روز یکشنبه با اعلام این خبر گفت: اهدای عضو و ارگان‌های زنده‌یاد«محمدرضا چراغی»، جوان کوهدشتی به ۱۰ نفر زندگی دوباره بخشید.

وی با اشاره به اینکه  این جوان ۲۰ ساله به دلیل  سانحه رانندگی دچار مرگ مغزی شده بود که کارت اهدای عضو داشتف افزود: با رضایت خانواده، اعضای وی به بیماران نیازمند اهدا شد.

مسئول واحد پیوند اعضای دانشگاه علوم‌پزشکی لرستان خاطرنشان کرد: نیمه دوم سال گذشته تاکنون خانواده۲۴ نفرمرگ مغزی در استان با پیوند اعضا موافقت کرده اند.

وی با اشاره به اینکه طبق آمار، هر ۲ ساعت یک نیازمند پیوند عضو جان خود را از دست می‌دهد و درهر ۱۲ ساعت یک نفر نیازمند پیوند عضو نجات پیدا می‌کند، گفت: کلیه از اصلی ترین اعضای بیماران است به طوری که بیش از ۶۰۰ نفر بیمار دیالیزی استان همچنان چشم به راه پیوند اعضا هستند و در هفته چهار روز و هربار سه تا چهار ساعت را برای دیالیز می گذرانند.

امانی خاطرنشان کرد: عمل پیوند در بیمارستان های دولتی و کاملا رایگان انجام می شود و خانواده هایی که برای اهدا عضو رضایت می دهند هیچگونه مبلغی دریافت نمی کنند.

وی با بیان اینکه بیمارستان ها موظف هستند علاوه بر انجام رایگان اعمال پیوند، تا جای ممکن ازهزینه هایی همچون مراقبت های ویژه فرد اهداکننده که برخی موارد از ۵۰ میلیون تومان بیشتر می شود صرفنظر کنند، گفت: این در مقابل اقدام انسانی آنان ناچیز است.

امانی بیان کرد: اخذ کارت اهدای عضو کار بسیار زیبایی‌ است اما تنها ملاک برای اهدای عضو نیست بلکه در هر شرایطی رضایت خانواده افراد برای اهدای عضو امری واجب و ضروری است.

مسئول واحد پیوند اعضای دانشگاه علوم‌پزشکی لرستان بیان داشت: افراد می‌توانند به سامانه مرکزی دریافت کارت اهدا عضو به نشانی www.ehda.center. مراجعه و یا از طریق سامانه کد دستوری *۳*۳۲۳۴# و یا ارسال کد ملی از طریق پیامک به شماره ۳۴۳  جهت ثبت‌نام کارت اهدای عضو اقدام کنند.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار