معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: کمبود حلب مهم‌ترین عامل در کاهش روغن جامد در بازار است.
کد خبر: ۹۴۲۴۹۵
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵ 21 February 2021

به گزارش تابناک قم ، احمدرضا سمیعی نسب ابتدا با اشاره به اجرای طرح نظارتی نوروز 1400 اظهار داشت: این طرح از 15 بهمن‌ماه آغاز شده و تا 15 فروردین‌ماه ادامه دارد.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت قم افزود: در این طرح، بازرسان و کارشناسان حوزه بازرسی و نظارت سازمان صمت ضمن تشدید بازرسی‌ها، با هر گونه تخلف احتکار، گران‌فروشی، تقلب، کم‌فروشی و سایر تخلفات صنفی مطابق قانون برخورد می‌کنند.

وی تصریح کرد: طرح نظارتی نوروز هر سال از اوایل اسفندماه آغاز می‌شد اما با توجه به شرایط خاص بازار، 15 روز زودتر اجرای طرح را آغاز کرده‌ایم.

سمیعی نسب بیان کرد: در سال‌های اخیر به دلیل تحریم‌های ظالمانه علیه کشور و تغییرات ارز، شاهد نوسان بالای قیمت در اوایل سال بودیم که بازار را با چالش‌ها و التهاب‌هایی همراه کرد اما خوشبختانه بازار قم در 2 ماهه اخیر تثبیت شد.

وی عنوان کرد: گزارش‌های مردمی پشتوانه خوبی در تثبیت بازار و مقابله با گران‌فروشی است و شهروندان می‌توانند از طریق 124 گزارش‌های خود را از تخلفات ارائه دهند.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت قم خاطرنشان کرد: در دو سه ماه اخیر وضعیت بازار تثبیت ‌شده و در تولید، تامین و توزیع کالا بهتر و در حوزه نظارتی کار منظم‌تر شده است.

وی اظهار کرد: وضعیت بازار از طریق کارگروه تنظیم می‌شود و در حال حاضر مشکلی نداریم و به نظر می‌رسد ایام پایان سال با رفاه و آسایش بیشتری در توزیع اقلام اساسی روبه‌رو هستیم.

سمیعی نسب گفت: در بخش تنظیم بازار و نظارت و بازرسی از روند توزیع کالاهای اساسی، اقدامات خوبی انجام‌گرفته است و تأمین برخی از کالاها توسط صمت و برخی دیگر از طریق جهاد کشاورزی تأمین می‌شود.

وی افزود: تأمین و توزیع کالاهایی چون شکر و برنج و روغن در صمت صورت گرفته و سهمیه قم تا پایان سال نیز مشخص و از طریق کارگروه تنظیم بازار کشور به استان‌ها و تنظیم بازار قم ابلاغ‌ شده است.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت قم تصریح کرد: برنامه‌ریزی و توزیع ذخایر استراتژیک در دستور کار است تا دچار نوسان و کمبود کالا نشویم و کالایی که با کمبود مواجه شده بلافاصله توزیع شود.

  شکر و برنج به میزان کافی در قم تأمین ‌شده است  

وی عنوان کرد: شکر و برنج به میزان کافی در قم تأمین ‌شده و اداره کل غله و بازرگانی استان نیز در تأمین گندم و آرد اقدامات لازم را انجام داده است.

سمیعی نسب تصریح کرد: در حوزه تأمین کالاهای اساسی به میزان کافی توسط جهاد کشاورزی نیز اقداماتی صورت گرفت و در تأمین محصولات کشاورزی و باغبانی ذخایر خوبی در قم وجود دارد، همچنین با پیگیری‌های لازم، وضعیت جوجه‌ریزی مرغ گوشتی و تخم‌گذار مطلوب به نظر می‌رسد.

وی ادامه داد: در مورد نظارت در بازار اتاق اصناف و کمیسیون‌های بازرسی اتحادیه‌های صنفی در یک سال اخیر فعال شدند، به‌علاوه از ظرفیت بسیج به‌خوبی استفاده ‌شده است، هر چند 40 هزار بنگاه اقتصادی در عرضه کالا و خدمت در سطح شهر قم فعال است و می‌طلبد تلاش بیشتری در بخش دولتی و خصوصی اتفاق بیفتد.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت قم عنوان کرد: گاهی گران‌فروشی توسط بنگاه‌های اقتصادی اتفاق می‌افتد، آنچه برای بازرسان محرز شود برای آن پرونده تخلف تشکیل و جهت مجازات به تعزیرات ارجاع می‌شود.

وی گفت: بسیاری از کالاها انحصاری ندارد و باید بدانیم بزرگ‌ترین مجازات گران‌فروشی نخریدن است، وقتی عرضه‌کننده بداند که مشتری را به دلیل گران‌فروشی از دست می‌دهد، قیمت‌ها را تعدیل می‌کند.

کمتر از 10 درصد روغن مصرفی در قم روغن جامد است   

سمیعی نسب در مورد تأمین روغن جامد بیان کرد: کمبود حلب مهم‌ترین عامل در کاهش روغن جامد در بازار است، حلب 16 کیلویی ویژه صنف صنعت است و طبق ارزیابی‌ها، کمتر از 10 درصد روغن مصرفی در قم روغن جامد است.

وی عنوان کرد: بر اساس آخرین تصمیم در کارگروه تنظیم بازار جهت تعدیل بازار بخشی از حلب 4.5 کیلویی تأمین ‌شده و به‌زودی وارد استان می‌شود، در بخش خانوار در تأمین روغن با بسته‌بندی پت مشکلی نداریم.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت قم خاطرنشان کرد: در صنف و صنعت روغن به‌صورت 4 و 4.5 و 5 و 16 کیلویی  بر اساس قیمت مصوب عرضه می‌شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار