دبیر اجرایی نهمین کنگره بین‌المللی زیست‌شناسی ایران گفت: نهمین کنگره بین‌المللی زیست‌شناسی ایران با برگزاری میزگرد ویژه آموزش بین رشته‌ای و امضای تفاهم‌نامه همکاری با شبکه یونسکو، به صورت مجازی به پایان رسید.
کد خبر: ۹۴۲۴۵۵
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۰ 21 February 2021

 

به گزارش تابناک سمنان شمس‌الضحی ابوالمعالی دبیر اجرایی نهمین کنگره بین‌المللی زیست‌شناسی ایران گفت: در این میزگرد ، سخنرانانی از ارمنستان، هند و انگلستان حضور داشتند و با امضای تفاهم نامه همکاری با شبکه یونسکو، دانشگاه سمنان موفق به عضویت در این شبکه و ایجاد دفتر و آزمایشگاه آموزشی و تحقیقاتی علوم زیستی در سطح همکاری‌های منطقه ای و بین المللی شد.

او افزود: این تفاهم نامه در ۱۰ بند و با تاکید بر آموزش زیست‌شناسی در مقاطع ابتدایی، متوسطه و دانشگاه به صورت عمومی و در همه رشته‌ها است.

دبیر اجرایی بیست و یکمین کنگره ملی و نهمین کنگره بین‌المللی زیست‌شناسی ایران گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه، تلاش بر این است که در تمام مقاطع تحصیلی، درس زیست‌شناسی عمومی به افراد آموزش داده شود.

ابوالمعالی بیان کرد: سطح علمی مقالات ارائه شده در بیست و یکمین کنگره ملی و نهمین کنگره بین‌المللی زیست‌شناسی ایران بالا بود و انتخاب برترین‌ مقاله‌ها آسان نیست.

او افزود: مقالات منتخب این کنگره به صورت کامل در مجلات انجمن زیست شناسی ایران به چاپ می‌رسد.

 بیست و یکمین کنگره ملی و نهمین کنگره بین‌المللی زیست‌شناسی ایران، از بیست و هشتم بهمن، چهار روزه و با حضور میهمانانی از داخل و خارج کشور به صورت حضوری و مجازی و در راستای دستیابی به اهداف سند ششم توسعه علمی کشور و نقشه جامع علمی جمهوری اسلامی ایران و با هدف ایجاد فضای تعامل و هم‌اندیشی علمی بین پژوهشگران و دانشمندان علوم زیستی در سطح ملی و بین‌المللی و با شعار "زیست‌شناسی یکپارچه: همگرایی برای توسعه پایدار" برگزار شد.

۸۰۰ مقاله از داخل و خارج از کشور به دبیرخانه این کنگره ارسال و ۷۰۰ مقاله پذیرش شد که حدود ۲۰۰ مقاله به صورت سخنرانی و ۵۰۰ مقاله هم به صورت پوستر در مدت برگزاری این کنگره بین المللی ارائه شد.

این کنگره شامل چهار کنفرانس بود که زیست‌شناسی گیاهی ، زیست‌شناسی جانوری ، زیست‌شناسی سلولی و مولکولی و زیست‌شناسی محیطی و حفاظت ، محورهای این کنفرانس‌ها بود.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: yjc

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار