معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام؛
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: بسیاری از تجار و بازرگانان علاقمند به انجام صادرات از مرز مهران به دلیل امنیت بالای آن هستند اما برخی سخت گیری ها موجب می شود کار صادرات را از مرزهای دیگر انجام دهند.
کد خبر: ۹۴۲۲۵۲
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۰ 20 February 2021

به گزارش تابناک ایلام ؛ جهانگیر رستم زاد  در نشست کارگروه توسعه صادرات استان اظهار داشت: باید روند صادرات در مرز مهران تسهیل و همه دستگاه های مرتبط در این راستا نیاز است که همکاری کنند.

وی اضافه کرد: بسیاری از تجار و بازرگانان علاقمند به انجام صادرات از مرز مهران به دلیل امنیت بالای آن هستند اما برخی سخت گیری ها موجب می شود کار صادرات را از مرزهای دیگر انجام دهند.

معاون استاندار ایلام تاکید کرد: اکنون رقابت بین مرزهای کشور با عراق در غرب وجود دارد و استان ایلام به دلیل شیعه بودن استان واسط عراق از مزیت امنیت برخوردار است.

رستم زاد یادآور شد: در بحث تعهدات ارزی سعی شده تا تجاری که کارت بازرگانی آنها تعلیق شده در صورت تعهد محضری و انجام ۳۰ درصد واردات، کارت بازرگانی آنها از حالت تعلیق خارج  شود.

وی در ادامه به توافق کارگروه با تقویم نمایشگاه سال آینده اشاره کرد و گفت: با توجه به خطر کرونا برگزاری هرگونه نمایشگاهی منوط به موافقت ستاد استانی کرونا است.

 معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام اضافه کرد: بر اساس ابلاغ وزارت صمت هرگونه برگزاری نمایشگاه در مناطق زرد و نارنجی بلا مانع است اما با این حال برای حفظ سلامت عموم مردم تلاش می شود که پروتکل ها با دقت رعایت و مد نظر باشد.

در این نشست اعضا به بحث و تبادل نظر در خصوص مسایل و مشکلات صادرات مرز مهران و همچنین تقویم کمیته نمایشگاهی استان پرداختند./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار