رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ارز ۴۲۰۰ تومانی با رانت تنها به افرادی خاص و معدود تعلق می‌گیرد، گفت: یارانه ارز دولتی باید به انتهای چرخه تولید اختصاص یابد.
کد خبر: ۹۴۲۱۴۹
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۲ 20 February 2021

 محمدصالح جوکار در نشست شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی یزد با اشاره به اینکه در بحث هیدروکربن‌ها چند نهاد از پالایشگاه‌ها، استاندارد، گمرک تا واحدهایی که در فرایند این مواد تغییر و تحول دارند دخیل هستند اظهار داشت: چرا باید این اتفاق در کشور رخ دهد و این تعداد دستگاه در ارتباط با آن دخیل باشند.

وی تصریح کرد: اگر موادی که از پالایشگاه خارج می‌شود مجوز داشته باشد و استاندارد هم نظر مثبت راجع به تغییر و فعل و انفعال‌هایی که روی آن رخ داده صادر کند چرا باید این دستگاه‌ها و نهادهای متعدد با فرایند اداری طولانی بر آن اثرگذار باشند.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی افزود: در چنین شرایطی که ما باید راهکارهای دور زدن تحریم برای فروش نفت و گرفتن ارز حاصل از آن را داشته باشیم چنین دست‌اندازی و طولانی شدن روند کار جای تأسف دارد.

جوکار با تأکید بر اینکه این بخش هم تاکنون ارز آوری خوبی برای استان و کشور داشته خاطرنشان کرد: ما باید فکر کنیم که فرایند این کار را چگونه می‌توان تسهیل و به لحاظ زمانی سریع‌تر کنیم.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی افزود: واحدهای هیدروکربنی در استان یزد ایجاد شده و ساختار و زیرساخت‌های استاندارد هم به دلیل اینکه شرایط ما در حال حاضر عادی نیست مطابق با آنها باید افزایش پیدا کند.

وی ادامه داد: بهترین راه حل برای تسهیل و کوتاه شدن فرایند کار این است که واحدهای مرتبط با این بخش خودشان اقدام به راه‌اندازی آزمایشگاه تخصصی در این حوزه کرده و نیروی انسانی مورد نیاز را هم تأمین کنند و به این ترتیب سرعت کار هم با هماهنگی استاندارد افزایش پیدا می‌کند.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: زمانی که مهر استاندارد بر روی محصولی می‌خورد سایر نهادهای مربوطه باید اجازه دهند بدون هیچ مشکلی این محصول روند صادرات و وارد شدن به مرحله و چرخه صنعت و تولید را ادامه دهد.

جوکار تصریح کرد: قطعاً در این زمینه باید وزارت نفت تلاش و نظارت بیشتری در ابتدای این روند داشته باشد تا بتوان بدون هیچ مشکلی سرعت کار را افزایش داد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار