حالا پرسپولیس قهرمان نیم‌فصل لیگ برتر شده است. جام نمی‌دهند اما اسباب دل‌خوشی قرمزهاست که هنوز غم از دست دادن لیگ قهرمانان آسیا را فراموش نکرده‌اند.
کد خبر: ۹۴۲۱۳۱
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰ 20 February 2021

به گزارش تابناک ایلام به نقل از عصر ایران، وقتی بازی پرسپولیس_استقلال که با گل دیرهنگام مهدی قایدی با تساوی 2-2 به پایان رسید و محمود فکری در پایان مسابقه و در حالیکه نمی‌توانست خوشحالی‌اش را پنهان کند گفت: «گاهی در داربی نتیجه برعکس جایگاه دو تیم در جدول رده‌بندی است. این طور نیست که نتیجه بازی به نفع تیمی باشد که شرایط بهتری در جدول دارد.»

رضا شاهرودی که در استودیو مهمان برنامه فوتبال برتر بود، این حرف سرمربی استقلال را «کنایه» به جایگاه سرخپوشان در جدول رده‌بندی لیگ به شمار آورد و گفت: دوستمان (فکری) گفت که پرسپولیس کجای جدول است. باید بگویم پرسپولیس هنوز دو بازی معوقه خود را انجام نداده است. ضمن اینکه الان جام نمی‌دهند. جام را آخر مسابقات لیگ می‌دهند.

حالا پرسپولیس قهرمان نیم‌فصل لیگ برتر شده است. جام نمی‌دهند اما اسباب دل‌خوشی قرمزهاست که هنوز غم از دست دادن لیگ قهرمانان آسیا را فراموش نکرده‌اند. آن‌ها در سیرجان با 5 گل تیم امیر قلعه‌نویی را در هم کوبیدند تا بی‌حرف و حدیث در صدر جدول بایستند. با دو امتیاز بیشتر از سپاهان و 4 امتیاز بالاتر از استقلال حریف سنتی.

این پیروزی غافلگیرکننده بود. گل‌گهر سیرجان تیم سخت‌کوشی که شش هفته در لیگ امسال در صدر جدول ایستاده بود قصد داشت ترمز پرسپولیس را بکشد. تیمی که تازه روی دور برد افتاده بود. آن‌ها نیمه اول را خوب و پرانرژی شروع کردند، موقعیت ساختند و به تیر زدند اما احمد نوراللهی یک گل تکراری زد. از درون شش قدم با یک بغل پا. او قبل از این گل یک توپ را از ری خط دروازه پرسپولیس بیرون کشیده بود تا نشان دهد بعد از بازی انتقادآمیز مقابل استقلال که موقعیت‌های باورنکردنی را هدر داد، هنوز در حال جبران است و سیر نمی‌شود.

نیمه‌دوم اما ورق برگشت. امید عالیشاه با یک فرار از میانه میدان گل دوم را برای پرسپولیسی زد که باز هم بدون مهاجم تخصصی به زمین آمده بود. چند دقیقه بعد مهدی شیری با یک ضربه سر شیرجه‌ای گل سوم پرسپولیس را زد. اتفاقی که او را از زیر فشارهای خردکننده کمی بیرون کشید. وقتی شیری گل می‌زند یعنی هر چیزی ممکن است. طولی نکشید که گل چهارم پرسپولیس با اشتباه مدافع گل‌گهر به ثمر رسید و بعد سیامک نعمتی گل پنجم را زد. حق با گزارشگر سیرجانی بود که آرزو کرد زودتر بازی تمام شود، چون تیمی که به احتمال زیاد باز گل می‌زد پرسپولیس بود.

 پرسپولیس



تیمی که با خساست به بردهای 1-0 عادت کرده بود این بار در سیرجان بغضش ترکید. شاید اگر گادوین منشا آن حرکت ناشایست را انجام نمی‌داد و محروم نمی‌شد یا امیر قلعه‌نویی چهار کارته نبود و کنار زمین می‌ایستاد این نتیجه رقم نمی‌خورد اما فوتبال با واقعیت‌ها سر و کار دارد نه با شاید و بایدها. آماربازها می‌گویند آخرین باری که امیر قلعه‌نویی با چنین نتیجه‌ای مقابل پرسپولیش شکست خورد به 36 سال پیش برمی‌گردد. وقتی بازیکن شاهین بود و 6-1 مقابل قرمزها باخت را تجربه کرد.

یحیی گل‌محمدی سرمربی پرسپولیس بعد از بازی با همان خونسردی همیشگی گفت تفاوت این بازی با بازی‌های پیشین این بود که توپ‌ها توی دروازه رفت. همان توپ‌هایی که در دیدار مقابل مس رفسنجان همه جا می‌رفت به جز درون گل! ... و فوتبال گاهی تا همین اندازه ساده است: یک توپ بیشتر از رقیب از خط دروازه رد کن و پیروز میدان شو!

این پیروزی بی‌حرف و حدیث پایان‌بخش نیم‌فصلی شد که بیش از هر چیز اعتراض و هیاهو داشت تا کیفیت فنی. پرسپولیس بار دیگر خودش را به عنوان جدی‌ترین گزینه قهرمانی به رخ حریفان کشید و حالا بازیکنان این تیم فرصت دارند تا بعد از ماهها بازی فشرده در لیگ قهرمانان، جام حذفی و لیگ برتر چند روزی استراحت کنند و بعد به دیدار سایپا برود.

قرمزها بهتر از هر کسی می‌دانند که نیم‌فصل دوم یک داستان جداست و قهرمانی در نیم‌فصل اول هیچ ارزش ویژه‌ای ندارد. آن‌ها امیدوارند با بازگشت مهدی ترابی و احتمالاً یکی-دو خرید دیگر تقویت شده به میدان برگردند تا با نمایشی شبیه آنچه در سیرجان داشتند باز هواداران را سرمست کنند.

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار