استاندار جدید خوزستان ضمن تاکید بر ضرورت تقویت دستگاه‌های امنیتی، نظامی و انتظامی در حوزه‌های اجتماعی بیان داشت: با این وجود باید از پروتکل‌های اجتماعی و نقش مردم در حفظ امنیت و آرامش در جامعه نیز استفاده جدی صورت گیرد.
کد خبر: ۹۴۱۹۳۸
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۸ 18 February 2021

استاندار جدید خوزستان ضمن تاکید بر ضرورت تقویت دستگاه‌های امنیتی، نظامی و انتظامی در حوزه‌های اجتماعی بیان داشت: با این وجود باید از پروتکل‌های اجتماعی و نقش مردم در حفظ امنیت و آرامش در جامعه نیز استفاده جدی صورت گیرد.

قاسم سلیمانی دشتکی روز پنجشنبه در آیین تکریم و معارفه استاندار خوزستان که در سالن اجتماعات امام رضا (ع) شهرک نفت اهواز برگزار شد اظهارداشت: پایگاه‌های مردمی از ظرفیت‌های بسیار خوبی در استان خوزستان برخوردار هستند و باید با کمک آنها نسبت به رفع مشکلات مختلف موجود استفاده کرد.

وی با بیان اینکه همکاری و همراهی با مردم در طول سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی دستاوردهای اثربخشی را برای کشور و نظام در پی داشته است بیان‌داشت: تجربه بارز این همکاری دوران هشت سال دفاع مقدس است که مردم برای حمایت از کشور وارد میدان شدند.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه هرگاه مردم در صحنه حاضر شدند مشکلات کشور و نظام حل شد ادامه‌داد: بنابراین باید با معتمدین، بزرگان، نخبگان و جوانان استان خوزستان رایزنی شود و با آنها به جمع‌بندی برسیم و مانند اوایل انقلاب از ظرفیت‌های موجود مردمی استفاده شود.

سلیمانی دشتکی استفاده از ظرفیت های مردمی را از جمله سیاست‌های کلان ملی و جزئی از دیدگاه‌های مقام معظم رهبری دانست و افزود: در استان‌هایی که فرهنگ قومی در آنها بالا است باید از این ظرفیت به نفع جامعه استفاده کرد.

وی به نقش شورای تامین در رفع مشکلات استان اشاره کرد و گفت: با این وجود دستگاه‌های تخصصی نیز باید به رسالت و وظایف خود در قالب رویه‌های تعریف شده عمل کنند.

استاندار خوزستان با بیان اینکه به جای طرح مسائل مربوط به گرانی و یا مشکلات بخش خصوصی در شورای تامین باید از ظرفیت‌های ستاد تنظیم بازار و یا شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استفاده شود بیان‌داشت: شورای تامین زیرمجموعه‌هایی مانند ستاد مبارزه با مواد مخدر و قاچاق کالا دارد و باید برابر وظایف به پیگیری مسائل مربوطه بپردازند.

وی تاکیدکرد: پروتکل‌های امنیتی باید به پروتکل‌های فرهنگی و اجتماعی تبدیل شوند و همواره استفاده از ظرفیت‌های مردمی به‌منظور کاهش مشکلات ضروری است.

وحدت، همدلی و هم‌افزایی رکن اصلی پیشرفت است

سلیمانی دشتکی با تاکید بر اینکه رکن اصلی پیشرفت استان خوزستان وحدت، همدلی و هم‌افزایی است بیان‌داشت: همواره توصیه می‌شود که از ورود به حاشیه پرهیز کنیم تا با تعامل بین نماینده ولی فقیه، نمایندگان مردم استان در مجلس خبرگان رهبری، نمایندگان مجلس، اعضای شورای تامین، گروه‌های نظامی، امنیتی، اطلاعاتی و قضائی به تلاش‌ برای خدمتگذاری به مردم پرداخته شود.

وی استناد به قانون در کنار تعامل و همکاری را امری ضروری دانست و ادامه‌داد: بر اساس شرح وظایفی که قانون برای ما تعریف کرده باید به تقویت یکدیگر بپردازیم و به مردم خدمت صادقانه انجام داد.

نماینده عالی دولت در خوزستان با اشاره به اینکه اقوام مختلفی در خوزستان حضور دارند گفت: خدمتگذار همه اقوام این استان خواهم بود و قطعا با تلاش‌هایی که صورت می‌گیرد، نظام در مقابل مردم سر افرار خواهد بود تا همواره آنها حامی قدرتمند جمهوری اسلامی باشند.

حل مشکل آبهای سحطی در خوزستان نیازمند برنامه‌ریزی دقیق

سلیمانی دشتکی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه تاکنون برای مهار آبهای سطحی اقدامات زیادی صورت گرفته است افزود: با این وجود ورود آب‌های سطحی به شبکه فاضلاب مشکل اساسی است و رفع این مشکل به برنامه‌ریزی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت نیاز دارد.

وی ادامه‌داد: در این خصوص بررسی‌های فنی مجددی انجام خواهد شد تا در خصوص چگونگی ادامه فعالیت‌های مربوط به ساماندهی شبکه فاضلاب و جمع‌آوری آب‌های سطحی استان برنامه‌ریزی های لازم انجام شود.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه برای انجام این برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات عملی در این رابطه کارهای خوبی صورت گرفته است بیان‌داشت: لازم است این اقدامات بعد از بررسی‌های فنی مربوطه پیگیری شود.

سلیمانی دشتکی به تاکیدات رئیس جمهوری، معاون اول رئیس جمهوری و همچنین وزیر کشور بر رفع مشکل آبهای سطحی در استان خوزستان با مشارکت و همکاری وزارتخانه‌های نفت و نیرو اشاره‌کرد و گفت: در این زمینه نیز استفاده از ظرفیت ماده واحده قانون اصلاح ماده 56 قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (فاینانس) مدنظر قرار خواهد داشت تا با استفاده از توان سرمایه‌گذار امکان رفع این مشکل با شتاب بیشتری پیگیری شود.

افزایش سهم خوزستان از بودجه 1400 پیگیری می‌شود

استاندار خوزستان همچنین با اشاره به اینکه افزایش تخصیص منابع دولتی امسال (بودجه 99) با همکاری نمایندگان با جدیت دنبال خواهد شد گفت: علاوه بر این باید حداکثر استفاده از فرصت موجود برای ایجاد ردیف‌های خاص در بودجه سال آینده مورد پیگیری قرار گیرد.

سلیمانی دشتکی با بیان اینکه باوجود صنایع مختلف در خوزستان آمار بیکاری در این استان بالا است اضافه‌کرد: استفاده از کمک هلیندگ‌های سرمایه‌گذاری می‌تواند در این رابطه به خوزستان کمک کند و نکته مهمی که می‌بایست در سرمایه‌گذاری‌ها مورد توجه قرار گیرد امر بومی گزینی است.

وی همچنین افزود: در توزیع امکانات باید عدالت بیشتری صورت گیرد تا امکان کاهش بیکاری در نقاط مختلف استان فراهم گردد.

دفاع مشترک از مطالبات استان‌های خوزستان و چهارمحال و بختیاری در بخش آب

استاندار خوزستان در بخش دیگری از این آیین به سابقه تصدی خود به عنوان استاندار چهارمحال و بختیاری اشاره‌کرد و گفت: در آن دوره برای پیگیری مطالبات استان‌های خوزستان و چهارمحال و بختیاری در بخش آب همکاری‌ها و هماهنگی‌های مختلفی صورت گرفت.

وی ادامه‌داد: این همکاری‌ها در شورای عالی آب، شورای عالی امنیت ملی و وزارتخانه‌های نیرو و کشور دنبال گردید و از این مطالبات استان‌های چهارمحال و بختیاری و خوزستان دفاع شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار