استاندار خوزستان گفت:پایانه مرزی چذابه و شلمچه برای ورود و خروج مسافران به مدت یک هفته از صبح شنبه تعطیل می‌باشند.
کد خبر: ۹۴۱۹۳۱
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۹ 18 February 2021

قاسم سلیمانی دشتکی چهارشنبه شب در پنجاهمین نشست ستاد مدیریت بیماری کرونا خوزستان در استانداری خوزستان اظهار داشت:در طول این مدت تعطیلی، ورود و خروج بار در این ۲ پایانه انجام می شود.
وی خاطرنشان کرد: ویروس انگلیسی احتمالا از مرز عراق آمده است لذا تا زمان فراهم شدن امکانات تست سریع و قرنطینه موقت تعطیلی مرزها برای مسافران برقرار است تا تست آن‌ها به نتیجه برسد.
استاندار خوزستان ادامه داد: تمامی اعمال محدودیت‌ها در استان براساس پروتکل‌های وضعیت قرمز، نارنجی و زرد با جدیت در استان صورت می‌پذیرد و مدارس در مناطق قرمز و نارنجی به صورت کاملا غیرحضوری است.

وی با اشاره به حضور کارکنان ادارات دولتی بیان کرد: در مناطق زرد سه چهارم ، مناطق نارنجی یک دوم و مناطق قرمز یک سوم کارکنان در ادارات حضور داشته باشند و کسانی که بیماری زمینه‌ای دارند و خانم های باردار در محل کار حضور نیابند.

سلیمانی با اشاره به وضعیت خطرناک شیوع ویروس جهش یافته کرونای انگلیسی بیان کرد: این ویروس به شدت خطرناک است و به کسی رحم نمیکند لذا ضرورت دارد که پروتکل‌های بهداشتی محکم تر از گذشته رعایت شوند.

وی ادامه داد: همه دستگاه‌های اجرایی در زمینه پیشگیری از شیوع کرونا موظف به اجرا هستند و هیچ فردی حق تصمیم‌گیری خودسرانه و خارج از دستورات ستاد کرونا را ندارد چراکه دستورات ستاد حکم حکومتی دارند.

استاندار خوزستان تصریح کرد: متاسفانه در برخی شهرهای همچنان مراسم ترحیم و عروسی با تعداد زیاد برگزار می شود.
سلیمانی گفت: باید فرهنگ‌خود را با کرونا تطبیق دهیم چراکه کرونا تغییر می‌کند لذا نباید مراسم های عزا و عروسی مانند سابق برگزار کرد.
وی با بیان اینکه باید از تجمع جلوگیری کرد گفت: ابتدا خودمان در مراسم شرکت نکنیم سپس از روشهای بازدارنده از ایجاد جمعیت مانند گرفتن تعهد از خانواده متوفی جلوگیری کرد.
استاندار خوزستان قرارگاه شهید سلیمانی را از جمله موارد مهم در کنترل بیماری عنوان کرد و گفت: شناسایی بیمار، قرنطینه، جلوگیری از شکل گیری تجمعات در کنار کمک‌های مومنانه می تواند پیشگیری خوبی را در جامعه ایجاد کند.
وی افزود: از همه ادارات می خواهم تمام امکانات را در اختیار مهار بیماری قرار دهند چرا که برای ما فوت یک نفر نیز فاجعه است لذا همه دستگاه‌های اجرایی باید از طریق بنر، بیلبورد و... اطلاعیه‌های بهداشت و درمان را میان مردم اطلاع رسانی کنند.

سلیمانی یادآور شد: در مجموعه هایی مثل زندان، مراکز نگهداری، مراکز نگهداری معلولان تست مستمر، رعایت بهداشت و.. بسیار مهم و اجباری است .

به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ۱۱ شهر قرمز، ۲ شهر نارنجی و بقیه شهرهای استان خوزستان در وضعیت زرد هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار