رئیس شورای عالی استانها تاکید کرد؛
تابناک-احمدی با بیان اینکه حضور نخبگان در جایگاه اجرایی ضروری است گفت: شما نخبگان باید طرح‌ها وایده های نوین خود را به مردم ارائه دهید و با قدرت به عرصه انتخابات شوراهای اسلامی شهروروستا وارد شوید تا بتوانید برای مردم در این مسندها حاضر شده و برای مردم نقش آفرین شوید.
کد خبر: ۹۴۱۸۴۵
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۸ 18 February 2021

به گزارش خبرنگارتابناک،علیرضا احمدی رئیس شورای عالی استان ها صبح امروز در دومین روز از سفر خود به استان هرمزگان به میان نخبگان، دانشگاهیان و فرهیختگان این استان رفت.

وی در سخنانی گفت: برای اینکه خیلی از دردهای جامعه دوا شود باید نخبگان وارد عرصه اجرا و سیاست گذاری شوند.

احمدی ادامه داد: تا زمانی که نخبگان خودشان وارد عرصه سیاست گذاری و اجرا نشوند نمی‌توانند اهداف ذهنی شان را به منصه ظهور بگذارند.

رئیس شورای عالی استان ها تصریح کرد: نخبگان علمی و فرهنگی و اجتماعی و حتی نخبگان اقتصادی باید در مسندهای مدیریتی قرار بگیرند و اقدامات علمی خود را اجرایی کنند

وی بیان داشت: برای آنکه سیاست گذاری‌های ما در سراسر کشور رنگ و بوی علمی به خود بگیرد باید نخبگان علمی و دانشگاهی ما صندلی‌های سیاست گذاری شهرها و روستاها را به دست بگیرند.

رئیس شورای عالی استان‌ها اظهار کرد: امروز در هیچ نقطه ای از کشور وارد نمی‌شوید، مگر اینکه تصمیمات شوراهای اسلامی شهر و روستا در امورات و فرآیندهای زندگی مردم تاثیرگذار بوده است.

احمدی خطاب به حاضران در جلسه گفت: شما نخبگان باید طرح‌ها وایده های نوین خود را به مردم ارائه دهید و با قدرت به عرصه انتخابات شوراهای اسلامی شهروروستا وارد شوید تا بتوانید برای مردم در این مسندها حاضر شده و برای مردم نقش آفرین شوید.

وی بیان داشت: باید از نخبگانی که می توانند در سیاست‌های خرد کشور نقش آفرینی کنند دعوت کرد تا به عرصه انتخابات شوراهای اسلامی شهروروستا وارد شوند

احمدی ادامه داد: چه اشکالی دارد که ریاست دانشگاه آزاد یک استان از اساتید دانشگاهی دعوت کند تا به عرصه انتخابات شوراها بیایند و شوند. عضو شورای یک روستا و شهر تا بتواند هر آنچه در این سال‌ها آموخته را اجرایی کند.

رئیس شورای عالی استان‌ها افزود: یک روستایی که سه هزار نفر جمعیت دارد جزئی از جمعیت یک کشور است و اگر همین سه هزار نفر را بتوان برای‌شان کاری کرد جز به جز برای همه مردم کشور کار کرده ایم.

وی اضافه کرد: انتخابات شوراها سیاسی نبوده بلکه بعد اجتماعی آن و بعد سیاست گذاری آن در حوزه های فرهنگی و اجتماعی پر رنگ تر از سایر جنبه ها است.

احمدی تصریح کرد: چه ایرادی دارد که پزشکان هم وارد عرصه شوراها شده و بتوانند در تصمیماتی که مربوط به حوزه بهداشت است نقش آفرین شوند. مگر نه آنکه در قوانین به موضوعات بهداشتی و سیاست گذاری های آن اشاره شده است.

وی به دغدغه‌های مقام معظم رهبری هم اشاره کرد و گفت: در ابتدا بگویم که ما متاسفانه قدر رهبری را ندانسته‌ایم. تا به امروز شاید مشکل اقتصادی در کشور داریم که ناشی از کم کاری برخی از مدیران است. اما به واسطه رهبری داهیانه رهبر انقلاب عزت ما حفظ شده و آزادی ما بیش از بسیاری از کشورهایی که دم از دموکراسی می‌زنند بیشتر بوده است.

احمدی گفت: من نمی‌گویم کشور مشکلات اقتصادی و دیگر مشکلات را ندارد. بلکه می‌گویم از آن جا که پایه‌های این نظام محکم و قوی و استوار است می‌توان از این بنیه قوی استفاده کرد و مشکلات را بر طرف کرد.

وی تشبیه کرد: کشور مانند بدنی است که استخوان بندی و پیکره قوی دارد. هر چند بیماری‌های اندکی به آن وارد شده، اما این بدن قوی می‌تواند با این بیماری‌ها مقابله کرده و آن ها را شکست دهد.

رئیس شورای عالی استان‌ها افزود: دغدغه مقام معظم رهبری و همان انقلابی گری واقعی این است که به همه مردم کشور خدمت صادقانه شود و موقع خدمت‌گذاری نپرسیم که این فرد خدمت گیرنده جناح سیاسی اش چیست.

احمدی تصریح کرد: باید همه ما از هر جناح و با هر سلیقه‌ای دست به دست هم بدهیم تا مشکلات کشور را برطرف کرده و به گونه‌ای گام برداریم که نگاهمان افزایش رضایت مردم باشد.

پایان پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار