رئیس سازمان تأمین اجتماعی شاهرود:
رئیس سازمان تأمین اجتماعی شاهرود از تحت پوشش بودن ۱۲۰ هزار نفر معادل ۶۳ درصد جمعیت شهرستان خبر داد و گفت: با حذف دفترچه، ۹ هزار مراجعه افراد در شرایط کرونا به این مرکز کاسته می‌شود.
کد خبر: ۹۴۱۷۵۳
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۹ 18 February 2021

۶۳ درصد جمعیت شاهرود تحت پوشش تأمین اجتماعی هستند

 

به گزارش تابناک سمنان سید موسی موسوی  ضمن بیان اینکه حذف دفترچه‌های تأمین اجتماعی از یکم اسفندماه سال جاری در سراسر کشور صورت می‌گیرد، ابراز داشت: در این اقدام تنها دفترچه‌های درمان حذف خواهد شد ولی درمان به قوت خود باقی است و مقوله‌ای به نام اخذ دفترچه در کارگزاری تأمین اجتماعی امکان‌پذیر نیست.

وی بابیان اینکه بیمه‌شدگان به سه روش کارت ملی، شناسنامه و یا جلد اول دفترچه‌های درمان خود می‌توانند از خدمات لازم بهره‌مند شوند، افزود: درواقع با این اقدام نسخه الکترونیک برای بیمار صادر و قابل پذیرش در همه مراکز درمانی، آزمایشگاه و داروخانه و غیره خواهد بود.

حذف دفترچه راهی برای کاهش مراجعه‌ها

رئیس سازمان تأمین اجتماعی شاهرود بابیان اینکه این مرکز با در نظر گرفتن بیمه‌شده اصلی و تبعی ۱۲۰ هزار نفر را تحت پوشش خود دارد، ابراز داشت: با توجه به حجم نفرات خانواده بزرگ و گسترده تأمین اجتماعی این مهم می‌طلبد تا مدیریت مجموعه به نحو احسن صورت گیرد.

موسوی در ادامه تصریح کرد: جمعیت شاهرود بدون در نظر گرفتن حوزه بسطام برابر اعلام فرمانداری سال ۹۵ معادل ۱۷۵ هزار نفر است که از این سال تاکنون با در نظر گرفتن ۱۹۰ هزارنفری شهرستان و ۱۲۰ هزار تحت پوشش می‌توان گفت معادل ۶۳ درصد تحت پوشش خدمات درمانی قرار دارند.

وی بابیان اینکه با حذف دفترچه‌های درمان ماهیانه هشت الی ۹ هزار نفر از مراجعه به تأمین اجتماعی و کارگزاری‌ها کاسته خواهد شد، افزود: با از دور خارج شدن دفترچه‌ها شش الی هفت هزار نفر دیگر به کارگزاری‌ها مراجعه‌ای نخواهند داشت و در بخش تأمین اعتبار دفترچه نیز ۱۶ الی ۱۷ هزار نفر ماهانه مراجعه کم می‌شود.

اینترنتی شدن خدمات در شاهرود

رئیس سازمان تأمین اجتماعی شاهرود بابیان اینکه در راستای اجرای طرح مکاتبات لازم با فرمانداری، بخشداری، مجمع امور صنفی، شرکت‌های بزرگ، کانون‌ها، نظام پزشکی، دانشگاه آزاد و علوم پزشکی انجام شد، ابراز داشت: با توجه به اینکه این کار تغییر بزرگی محسوب می‌شود و هر تغییر نیز با مسائل و چالش‌های خاص خود مواجه است لذا تلاش شد تا این مشکلات به حداقل میزان خود برسد.

موسوی بابیان اینکه باجه ۳۰۷۰ در تأمین اجتماعی شاهرود برای آموزش و اطلاع‌رسانی راه‌اندازی شده است، تصریح کرد: طرح مرحوم نوربخش سی خدمت را غیرحضوری و از مراجعه ۷۰ میلیون کم می‌کند و هدف اصلی آن فراهم کردن خدمات در بستر اینترنت است که با سازمان نظام‌وظیفه و دانشگاه این لینک برقرارشده است.

وی افزود: در روال گذشته فرد بیمه‌شده برای دریافت هدیه ازدواج ناگزیر به ارائه مدارک بسیار و طی پروسه زمان ری بود اما در این خدمت به‌محض ثبت تاریخ عقد در اداره ثبت لینک برقرار و مشروط بر اینکه شماره‌حساب فرد ثبت‌شده باشد بدون مراجعه حضوری هدیه ازدواج به‌حساب فرد واریز می‌شود.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: مهر

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار