فعال اصلاح‌طلب از این موضوع که احزاب پیمانکار برگزاری انتخابات باشند انتقاد کرد و گفت: فردی که با حمایت احزاب از سوی مردم انتخاب می شود باید به برنامه های حزبی پایبند باشد.
کد خبر: ۹۴۱۷۳۳
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۹ 18 February 2021

فعال اصلاح‌طلب: فرد منتخب باید به حزب متعهد باشد

 

به گزارش تابناک سمنان داریوش قنبری صبح پنجشنبه در نوزدهمین کنگره حزب مردم سالاری، برگزاری کنگره سالانه احزاب را در تعیین میزان تاثیرگذاری آنها در بهبود شرایط کشور موثر دانست و گفت: متاسفانه احزاب در کشور ما جایگاه مناسبی ندارند و صدایشان شنیده نمی‌شود و «پیمانکار انتخابات» فرض شده ایم و لازم است در نحوه فعالیت احزاب تجدیدنظر شود.

عضو شورای مرکزی حزب مردم سالاری خواستار متعهد بودن فرد مورد حمایت احزاب در انتخابات شد و گفت: حداقل در ارتباط با احزاب اصلاح طلب، وقتی آنها از فرد خاصی حمایت می‌کنند انتظاراتی به وجود می‌آید و از سرمایه‌های حزبی برای موفقیت شخص استفاده می‌شود و این شخص هم باید بعد از انتخابات، به دیدگاه‌های حزبی متعهد باشد. بنابراین احزاب اصلاح‌طلب باید در آینده به شکلی عمل کنند که در آینده شاهد استفاده از سرمایه جریان اصلاحات برای افرادی که به برنامه‌های اصلاح طلبانه متعهد نیستند، نباشیم.

قنبری با بیان اینکه رابطه بین حاکمان و مردم باید بر اساس قراردادی تنظیم شود که اگر از یک طرف حمایت هست، تعهدی هم باید وجود داشته باشد و باید به شکلی برنامه محور حرکت کنند، گفت: انتخابات ۱۴۰۰ در شرایطی برگزار می شود که شاهد مطالبات انباشته مردم و مشکلات اقتصادی گسترده هستیم.

وی، دلیل مشارکت پایین در انتخابات مجلس یازدهم را برخوردهای حذفی و انباشت مطالبات مردمی دانست و خاطرنشان کرد: چاره ای جز مشارکت گسترده در انتخابات وجود ندارد و مشارکت ضعیف مردم زمینه را برای به قدرت رسیدن افرادی فراهم می کند که تعهدی به مردم ندارند و مردم باید بدانند مشارکت پایین آنها منجر به تشکیل مجلسی چون مجلس یازدهم می شود.

این فعال اصلاح‌طلب گفت: احزاب سیاسی با تعهدی که به منافع ملی دارند در انتخابات مشارکت وسیع داشته باشند و برنامه محور حرکت کنند تا بتوانند از فرد منتخب، حل مشکلات را مطالبه کنند.

نوزدهمین کنگره حزب مردم سالاری صبح پنجشنبه به صورت مجازی و با سخنرانی شخصیت‌های اصلاح طلب با شعار «تقویت حاکمیت مردم با جمهوریت سوم» و با سخنرانی مجید انصاری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، مصطفی کواکبیان دبیر کل حزب مردم سالاری و حسین راغفر عضو هیات علمی دانشگاه الزهرا برگزار شد.

بعد از ظهر روز پنجشنبه نیز جلسه انتخاب شورای مرکزی، ‌ بازرسان و دبیرکل است و مختص منتخبین کنگره خواهد بود.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار