کد خبر: ۹۴۱۷۲۶
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۴ 18 February 2021

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

به اتفاق همکارانم به صورت میدانی بازدیدی از بخش‌های مختلف تعمیر و ساخت کشتی‌ها‌ و‌ سکوهای نفتی مجتمع کشتی سازی فراساحل ایران داشتیم و در این بازدید چند ساعته آنچه توجه بنده را به خود جلب کرد، حسی به نام غرور و افتخار ایران و ایرانی بود.

در ابتدا که همکارانم پیشنهاد بازدید از این مجتمع را مطرح کردند اینجانب زیاد راغب به این امر نبودم، زیرا تصورم این بود این بازدید هم شاید مانند دیگر بازدیدها باشد و هیچ گونه وجه متمایزی دیگری نسبت به بازدیدهای که تاکنون داشته ام نداشته باشد.


اما وقتی که از نزدیک در جریان تعمیر و ساخت سکوها و کشتی‌های متوسط و غول پیکر با بهترین کیفیت و استاندارهای بین المللی توسط جوانان این مرز و بوم در این مجتمع کشتی سازی بومی قرار گرفتم به خود بالیدم و سراسر وجودم لبریز از غرور و افتخار شد که در قالب یادداشت این حس و حال قابل توصیف نیست و نخواهد بود.


باید رفت و از نزدیک توانمدی های جوانان مان مشاهده کرد تا به این حس و حال بنده که سراسر از غرور و افتخار ایرانی شد پی برد و به قول معروف شنیدن کی بُود مانند دیدن.


بحمدالله در صنعت دریایی در زمینه های مختلفی( ساخت کشتی های سبک، متوسط، بزرگ و سکوهای نفتی و...) به این توان و خودکفایی رسیده‌ایم که دیگر نیازی به کشورهای خارجی نداشته باشیم و با تکیه بر دانش، باور و فکر جوانان مان نیازهای خود را برطرف می کنیم و این شرکت کشتی سازی بومی با ساخت کشتی اقیانوس پیمای ایرانی با دارا بودن استاندارهای بین المللی توانمندی خود در حوزه‌های صنعت دریایی به اثباث رسانده است.

متأسفانه در گذشته شاهد بودیم که علی رغم دارا بودن توان این شرکت در ساخت کشتی در ابعاد مختلف، شاید تنگ‌نظرهای در بحث سفارش ساخت کشتی در این صنعت بودیم و برخی ها قرارداد سفارش خود را با خارجی های منعقد می کردند و نمونه بارز آن سفارش ۱۳ فروند کشتی بود که در این بین نه تنها کشتی‌ای تحویل کشور نشد حتی نام و نشانی از این کشتی ها هم به جا نماند.


اگر از صنعت دریایی و این محتمع عظیم کشتی سازی حمایت های در زمینه سفارش ساخت کشتی و... صورت گیرد می تواند در موضوعات اشتغالزایی،جلوگیری از خروج ارز از کشور و رونق پیدا کردن صنایع پایین دست و... نقش اساسی و مهمی ایفا کند و این صنعت یک واگن نیست بلکه مانند یک لوکوموتیو است.

امید است، مسوولان امر بنابر بر تاکیدات مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) و در راستای اقتصاد مقاومتی به نحوه شایسته و عملی از صنعت های مادری همچون (مجتمع بزرگ کشتی سازی) که می توانند برای کشور در زمینه های مختلف مفید و راهگشا باشند حمایت های لازم و کافی را انجام دهند تا بر همگام و به خصوص مستکبران عالم و شیطان بزرگ( آمریکای جنایتکار) دانش، توان و همت ایران و ایرانی را در حوزه های مختلف از جمله صنعت دریایی نشان دهیم.


در پایان بعد از این بازدید سراسر غرور آفرین با خود مداوم تکرار می کردم، شنیدن کی بُود مانند دیدن و زنده باد ایران و ایرانی....

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار