مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری سمنان :
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری سمنان گفت: ۹ تن و ۸۷۰ کیلوگرم پسماند خشک تا کنون از طریق سامانه سیوا جمع‌آوری شد که عمده این پسماندها کاغذ، کارتن و مقوا و در مرحله بعد پلاستیک و فلزات است.
کد خبر: ۹۴۱۶۲۰
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۰ 17 February 2021

۹ تُن پسماند خشک از طریق سامانه سیوا در سمنان جمع‌آوری شد

به گزارش تابناک سمنان حمیدرضا پیوندی ابراز داشت: ۶ آموزشگر از آغاز فعالیت سامانه سیوا(در زبان سمنانی به معنا جدا و جداسازی) تا کنون در منازل به شهروندان آموزش چهره به چهره دادند و در این مدت ۱۸ هزار ۷۵۰ شهروند آموزش دیدند.

وی با اشاره به استقبال خوب شهروندان از سامانه «سیوا» افزود: مشارکت شهروندان در بازیافت پسماندهای خشک ۳۸ درصد بود و بعد از راه‌اندازی این سامانه به ۴۵ درصد افزایش یافت.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری سمنان ادامه داد: هشت هزار و ۷۱۳ خانواده تا کنون در این سامانه ثبت نام کردند و هشت هزار و ۷۳۵ درخواست بازیافت در این سامانه به ثبت رسید.

پیوند ضمن بیان اینکه اکنون این سامانه فقط به صورت وبسایت فعالیت می‌کند افزود: برنامه نویسی نرم افزار مخصوص سیستم عامل تلفن همراه از نوع اندروید به منظور دسترسی آسان‌تر شهروندان به سامانه سیوا انجام شده و کارت شهروندی نیز آماده بهره‌برداری است، ولی درگاه بانکی مورد نیاز به دلیل نبود توافق بین سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری سمنان و بانک‌ آماده نیست و هنوز امکان استفاده از نرم افزار اندرویدی سیوا میسر نشده است.

 

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری سمنان با اشاره به اینکه در حال حاضر هزینه پسماندهای دریافت شده به صورت وجه نقد پرداخت می‌شود بیان کرد: امید است تا پایان سال رونمایی از کارت شهروندی و نرم افزار تحت اندروید سیوا انجام شود.

پیوندی گفت: شهروندان می‌توانند برای پرداخت هزینه خدمات مربوط به شهرداری مانند اتوبوسرانی، عوارض پسماند، عوارض نوسازی، شهربازی و فروشگاه‌های وابسته به شهرداری از این کارت‌ها استفاده کنند.

وی هدف از راه‌اندازی این سامانه را ارتقای فرهنگ تفکیک زباله خشک از تر در مبدا و جلب رضایت شهروندان اعلام کرد و افزود: از مزایای این طرح، دسترسی آسان، هدایای نقدی و غیرنقدی، کمک به موسسه های خیریه و محافظت از محیط زیست است.

 سازمان مدیریت پسماند شهرداری سمنان با همکاری سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری سمنان به تهیه نرم افزاری در قالب وب به نشانی www.siva.semnan.ir و اپلیکشین سیوا در قالب نرم افزار جامع «شهر من» شهرداری سمنان جهت مدیریت پسماند خشک اقدام کرده است.

​لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:
اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: برنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار