علی رغم برخی خبرهای خوش مبنی بر صدور مجوز برای احداث تونل های جاده سیسخت اما رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس از مصوبه این فراکسیون مبنی بر توقف احداث تونل دنا یاسوج به دلایل زیست محیطی خبر داد.
کد خبر: ۹۴۱۴۸۴
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۲ 17 February 2021

احداث و تعریض جاده یاسوج به سیسخت پس از گذشت چندین سال از شروع اما حالا با مشکل زیست محیطی برخورد کرده و هر روز خبرهای ضد و نقیضی از صدور مجوز اجرا و عدم صدور مواجه می شود .
در حالی که طی هفته گذشته اعتراضات مردمی در این زمینه صورت گرفت و اتفاقا پوشش خبری گسترده ای هم داشت "دوگانه "محیط زیست یا توسعه" پیش پای مردم یک شهرستان ! / تجمع اعتراضی و در خواست از استاندار و نماینده مجلس + فیلم " اما گویا اینبار علم مخالفت از طرف نمایندگان مجلس مرتبط با حوزه زیست محیطی بلند شده است و آن ها معتقد بر ممانعت از اجرای این پروژه هستند . 
پس از اعتراضات مردمی نسبت به ایجاد مانع بر سر راه اجرای این پروژه و علی رغم برخی خبرهای خوش مبنی بر صدور مجوز برای احداث تونل های جاده سیسخت اما رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس از مصوبه این فراکسیون مبنی بر توقف احداث تونل دنا یاسوج به دلایل زیست محیطی خبر داد.
به گزارش تابناک کهگیلویه  وبویراحمد ، سمیه رفیعی در صفحه شخصی خود در توییتر در مورد جلسه دیروز(سه‌شنبه) فراکسیون محیط زیست مجلس نوشت:
« سومین جلسه پیگیری احداث تونل ⁧‫ذخیره‌گاه دنا‬⁩ در فراکسیون برگزار شد. با توجه به قطع درختان ارزشمند بلوط و از بین رفتن پوشش گیاهی و البته تأمین نیاز مردم برای تردد و عبور و مرور باید بهترین گزینه انتخاب شود. مقرر شد تا انجام بررسی‌های نهایی فعلا عملیات احداث متوقف شود.»
لازم به توضیح است ، ۳۰ تیر ماه ۱۳۹۸، مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت که مجوز زیست محیطی محور در حال چهار خطه شدن "یاسوج - سی سخت" از محیط زیست و منابع طبیعی استان اخذ شده است.
عبدالمجید نژاد صفوی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص قطع درختان بلوط در محور در حال چهار چطه شدن "یاسوج - سی سخت" گفته بود که «مسیر در این منطقه طوری است که انبوه درخت و جنگل است و هر جای بخواهیم جاده بسازیم، طبیعی است که یکسری تخریب هایی داریم.»
بنابراین گزارش ، مردم سیسخت در تجمع اعتراضی خود اعتقاد داشتند که مهمترین عامل ممانعت از اجرای این پروژه ورود برخی موضوعات غیر فنی از جمله مسائل سیاسی ، قومیتی و حتی شخصی است .
هر چند طی چند روز گذشته خبری از زبان فرماندار دنا در خصوص صدور مجوز فعالیت پروژه مطرح شد اما پس از مدتی فرماندار اعلام کرد که رسانه ها خبر را درست انعکاس نداده اند و در توضیح بیشتر گفت : جلسه‌ای در خصوص این جاده گرفته شد و نتیجه این شد که با حفظ شرایط زیست محیطی و جاده ایمن موضوع بررسی و پیگیری شود و تا این موضوع بررسی و پیگیری نشود، عملیات اجرایی جاده یاسوج – سی‌سخت آغاز نمی‌شود.
لازم به توضیح است در حالی همکاران نماینده مردم بویراحمد ، دنا و مارگون از توقف این پروژه سخن گفته اند که گفته می شود خود وی با احداث جاده موافق است ضمن اینکه مردم سیسخت در تجمع اعتراضی خود تقاضای پیگیری درخواست خود در خصوص این جاده را از از مهدی روشنفکر داشتند.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
خیلی هم خوب .از این به بعد که بلوط ها آتیش گرفتن حافظانشان سمیه خانم و آقا یوسف مرادی بیان برن خاموشش کنن.مطمئن باشید یک نفر از ملت سی سخت حاضر به همکاری نخواهند بود .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
واقعا درک آدمهای مثل تو خیلی سخته و خیلی به نظر ساده لوح میای اون جنگل ها مال توس نه محیط زیست، این نشونه فرهنگ پایینه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
هیچ کجای دنیا در یک منطقه با این شرایط محیط زیست بی خود و بی جهت جاده را دو باند نمیکنن، جاده ای که رفت آمد چندانی ندارند و اصلا محیط زیست براشون ارزشی نداره
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار