رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: چهار هزار دوز واکسن روسی کرونا در مرحله دوم به این استان تخصیص داده شده که کادر درمان در اولویت تزریق هستند.
کد خبر: ۹۴۱۳۱۱
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۸ 16 February 2021

سیدمحمد علوی اظهار داشت: حدود ۴۰۵ دوز واکسن "اسپوتنیک وی" روسی در مرحله نخست به خوزستان تخصیص یافت و کار واکسیناسیون علیه ویروس کرونا از بیست و یکم بهمن جاری در این استان برای کادر درمان بخش مراقبت‌های ویژه(ICU) بیمارستان های استان آغاز شد.

وی با بیان‌ اینکه تا امروز واکسیناسیون کرونا در بیمارستان‌های خوزستان ادامه یافت، افزود: در مرحله دوم، سایر کادر درمان در بیمارستان‌ها و افرادی که به هر نحو با بیماری کووید ۱۹ درگیر هستند واکسینه خواهند شد.

رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: امیدواریم کار واکسیناسیون علیه ویروس کرونا برای کادر درمان استان هر چه زودتر تکمیل شود. افرادی که واکسن کرونا به آنها تزریق شده است تحت نظارت هستند و خوشبختانه تاکنون هیچ عارضه یا مشکل جدی برای آنها گزارش نشده است.

وی افزود : تدابیر لحاظ شده متناسب با مناطق پرخطری که توسط ستاد کرونای کشور به صورت اعلام وضعیت قرمز یا نارنجی شهرها است، صورت می گیرد. در مناطق قرمز محدودیتهای شدید اعمال می شود و فقط مشاغل گروه یک اجازه فعالیت دارند. همچنین نیروهای شاغل در ادارات به میزان یک سوم شرایط عادی، تقلیل می یابد و مابقی کارکنان باید به صورت دورکاری فعالیت کنند.

علوی ادامه داد: در مناطق قرمز ادارات موظف هستند به افراد آلوده به ویروس کرونا به مدت ۲ هفته مرخصی استعلاجی دهند تا در قرنطینه باشند.

وی گفت: از افرادی که مشکوک هستند و نمای بالینی غیرمعمول کرونا را دارند، نمونه گیری خواهد شد و به آزمایشگاه انستیتو پاستور تهران برای تعیین نوع ویروس ارسال می شود. با توجه به واریانت ویروس انگلیسی که در همه جای دنیا پراکنده شده احتمال آن وجود دارد که در استان ما نیز این ویروس دیده شود.

در حال حاضر ۱۰ شهر استان در وضعیت قرمز قرار دارند. ورود و خروج به شهرهای قرمز و تردد خودروها از ساعت ۲۱ شب تا چهار بامداد ممنوع است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار