معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان با اشاره به انجام اقداماتی در زمینه جلوگیری از آبگرفتگی در برخی شهرهای خوزستان گفت: نگرانی نسبت به وقوع آبگرفتگی ناشی از بارش باران به طور عمده در استان نداریم.
کد خبر: ۹۴۱۳۰۳
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۴ 16 February 2021

فاضل عبیات  در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران خوزستان با اشاره به اقدامات دستگاه‌های اجرایی متولی در پیشگیری از آبگرفتگی هنگام باران در استان بیان کرد:با توجه به حجم خالی که مخازن سدهای خوزستان دارند از بابت بارش‌هایی که در بالادست سدها اتفاق می‌افتد نگرانی نداریم؛ ظرفیت سدهای استان به گونه‌ای است که قابلیت مهار سیلاب‌ها را دارند لذا امیدواریم باران رحمت الهی موجب پر شدن دریاچه سدها برای مصارف استان شود.

وی با درباره میزان احتمال وقوع آبگرفتگی در برخی شهرها افزود: در شهرهای مختلف از جمله اهواز اقداماتی که باید از سوی شرکت آب و فاضلاب و شهرداری اهواز صورت گرفته و همچنین طرح‌های اضطراری و مشترک میان آنها که از یک سال پیش آغاز شده در بسیاری از مناطق نتیجه بخش بوده است اما با توجه به اینکه برخی نقاط در بارش‌های یکسال اخیر مکرر دچار ابگرفتگی شده تاکید بر انجام اقدامات بیشتر برای بالا بردن آمادگی از طرف دستگاه‌های متولی بوده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان ادامه داد: در شهرهایی نظیر آبادان و خرمشهر اقداماتی همچون احداث کانال آب‌های سطحی و فاضلاب انجام شده است و هم اکنون نیز تاکید بر ادامه آمادگی برای مقابله با هرگونه آبگرفتگی در این مناطق است.

عبیات افزود:در شهر بندر امام خمینی(ره) نیز پس از آبگرفتگی آذر امسال ناشی از باران شدید، چندین اقدام اساسی آغاز شد که بر تکمیل و به سرانجام رساندن این طرح‌ها تاکید داریم؛ با توجه به اینکه در این شهر بارش آنچنانی نخواهیم داشت پس فرصت مناسبی برای تکمیل و تسریع در اقدامات است.

وی با اشاره به احتمال وقوع گرد و غبار در خوزستان بیان کرد: با توجه به گزارش هواشناسی وقوع گرد و غبار احتمالی در خوزستان کم است اما در مجموع اقداماتی در زمینه شبکه برق شده که این شبکه پایدار است و با مشکلی در این زمینه رو به رو نخواهیم شد اما با این حال هشدار و آمادگی به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده که در صورت بروز اتفاق آمادگی لازم را داشته باشند.

توصیه‌ مدیریت بحران به شهروندان و عشایر

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان نیز در این نشست گفت: نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران خوزستان به دستور استاندار در پی هشدارهای مدیریت بحران پیرامون فعالیت سامانه بارشی در شمال و شمال شرق خوزستان برگزار شد.

امید بن‌عباس با اشاره به بررسی گزارش، اقدامات و تمهیدات دستگاه‌های اجرایی برای پیشگیری از هرگونه حادثه احتمالی و داشتن آمادگی لازم در این زمینه بیان کرد: از مردم استان می‌خواهیم آخر هفته از سفر به ارتفاعات و مناطق برف گیر و همچنین نقاطی که درگیر بارندگی است به طور جد خودداری کنند.

وی افزود: فرمانداری‌ها و راهداری‌ها مسیرهایی که احتمال مسدود شدن به خاطر بارش باران را دارند پیش از گرفتار شدن مردم مسدود، و اطلاع رسانی لازم را انجام دهند. همچنین اداره کل امور عشایر با همکاری فرمانداری‌ها از اسکان عشایر در کنار رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان ادامه داد:آخر هفته جاری وزش باد شدید را در مناطق جنوبی خوزستان تجربه خواهیم کرد که سرعت آن تا ۸۰ کیلومتر بر ساعت نیز پیش بینی شده است از این رو احتمال وقوع گرد و غبار وجود دارد و می‌تواند منجر به کاهش دید افقی شود لذا از رانندگانی که در این مسیرها تردد دارند می‌خواهیم با دقت بیشتری در آن ساعات تردد کنند و پلیس راه و راهداری تذکر و هشدار لازم را به رانندگان صادر کنند.

بنا بود در این نشست قاسم سلیمانی دشتکی، استاندار جدید خوزستان به صورت ویدیو کنفرانس حضور داشته باشد که به دلیل مشکلات فنی این امر میسر نشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار