عضو شورای عالی نظام پزشکی کشور، با اشاره به زنگ خطر ورود به موج چهارم کرونا گفت: این موج با توجه به شیوع نوع جهش یافته کرونا موسوم به کرونای انگلیسی، در صورت سهل‌انگاری می‌تواند فاجعه آفرین باشد.
کد خبر: ۹۴۱۲۶۲
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۷ 16 February 2021

تابناک فارس به نقل از ایرنا: دکتر کوروش افشین پور، افزود: برای عبور از این موج لازم است هرآنچه که مردم تاکنون در بحث رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی انجام می‌داده‌اند با حساسیت، دقت و شدت بیشتری رعایت کنند.
وی ادامه داد: ویروس کرونا ثابت کرده که با هیچ کس تعارف و شوخی ندارد، سن و سال و ورزشکار بودن و نبودن را هم نمی‌شناسد و به دنبال یک فرصت است تا از غفلت و کوتاهی فرد استفاده کرده و او را مبتلا کند.
او بیان داشت: همچنان تاکید ما بر رعایت فاصله‌گذاری فیزیکیی، استفاده از ماسک، ضدعفونی کردن دست‌ها، ضد عفونی کردن خریدهایی که وارد منزل می‌شود، پرهیز از دورهمی و شب نشینی‌های خانوادگیی، خودداری از حضور در مکان‌های شلوغ و به ویژه مکان‌های سرپوشیده، در خانه ماندن و پرهیز از انجام سفرهای غیرضروری است.
عضو هیات مدیره نظام پزشکی فارس گفت: ویروس جهش یافته کرونا که به کرونای انگلیسی معروف است، سرایت‌پذیری به مراتب بیشتری دارد و تا ۷۰ درصد بیشتر از کرونای قبلی قابلیت انتقال و مبتلا کردن افراد جامعه را دارد، بنابراین برای در امان ماندن از آن باید دستورالعمل‌های بهداشتی را بیش از گذشته رعایت کنیم تا این موج را با کمترین آسیب پشت سرگذاریم.
افشین پور اضافه کرد: در کنار لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی مردم، مسوولان نیز باید کنترل و نظارت‌ها را تشدید کرده و هر کجا نیاز است بدون کوچکترین تردیدی محدودیت‌های لازم را اعمال کنند تا خطری جان شهروندان را تهدید نکند.
وی اظهار داشت: بی شک اعمال محدودیت‌ها به برخی گروه‌ها و افراد از جمله صنوف مختلف آسیب‌هایی را وارد می‌کند اما باید پذیرفت که حفظ جان شهروندان از هر چیز دیگر ضروری تر است و امیدواریم با حمایت‌هایی که از صنوف و مشاغل آزاد می‌شود، از میزان دغدغه آنها کاسته شود.
عضو شورای عالی نظام پزشکی کشور، با اشاره به نزدیک شدن به ایام آغاز تعطیلات نوروز گفت: مردم باید بدانند چنین مناسبت‌هایی همواره خواهد بود اما آنچه قابل جبران نیست، خسارت و آسیب جانی است که ممکن است به یک عضو خانواده، فامیل، دوست و یا هموطن وارد شود بنابراین از همه مردم تقاضا داریم که توجه به دستورالعمل‌های بهداشتی را بر هر کاری ترجیح دهند.
افشین پور ادامه داد: با توجه به اهمیت و نقش ماسک در جلوگیری از انتقال ویروس کرونا، تاکید می‌کنیم که مردم در استفاده از ماسک کوتاهی نکنند و تاثیر ماسک در پیشگیری از انتشار این ویروس را باور داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار