رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: زمین ها باید به صورت اجاره ای 99 ساله در اختیار مردم و تولیدکنندگان مسکن قرار بگیرد که خوشبختانه این موضوع در صحن مجلس تصویب شد.
کد خبر: ۹۴۱۲۰۰
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۲ 16 February 2021

تابناک فارس به نقل از یکتا پرس: محمدرضا رضایی کوچی  با اشاره به برنامه های طرح جهش رونق تولید مسکن اظهار کرد: از موضوعاتی که در طرح دنبال کردیم، در اختیار قرار دادن زمین های ارزان برای جامعه هدف است.
وی افزود: زمین ها باید به صورت اجاره ای 99 ساله در اختیار مردم و تولیدکنندگان مسکن قرار بگیرد که خوشبختانه این موضوع در صحن مجلس تصویب شد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه براساس قیمت گذاری صورت گرفته هزینه این زمین ها طی 99 سال به دولت پرداخت می شود، گفت: طبق محاسبات به قیمت امروز، بدهی به دولت سالی 50 هزار تومان می شود و عملا هزینه سنگین و قابل توجهی به مردم وارد نمی کند.

رضایی کوچی با تصریح اینکه تأمین مصالح ساختمانی موضوعی دیگری بود که به آن پرداختیم، ادامه داد: به‌رغم اینکه بیش از دو برابر نیاز کشور تولید سیمان و فولاد داریم، متأسفانه قیمت ها سرسام آور است به گونه ای که بیش از 300 درصد قیمت ها افزایش پیدا کرده است.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: برای اینکه بتوانیم قیمت مصالح را کنترل کنیم ماده ای تصویب کردیم که طی آن دولت مکلف می شود، قیمت تمام شده مصالح ساختمانی مانند فولاد و سیمان را محاسبه و با سودی متعارف در اختیار طرح قرار دهد.

وی اضافه کرد: همچنین وزارت صنعت، معدن و تجارت را مکلف کردیم بر کنترل قیمت های مصالح ساختمانی نظارت داشته باشد.

رضایی کوچی با اشاره به اینکه مسئله دیگر هزینه های صدور و تمدید پروانه های ساختمانی و پایان کار بود که آن را در صندوق مسکن پیش بینی کردیم، اظهار کرد: شهرداری ها قرار است 30 درصد هزینه ها را تخفیف دهند و عملا به سمتی برویم که قیمت تمام شده تولید مسکن را پایین بیاوریم.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به هزینه های انشعابات برق آب و گاز توجه شده و تأکید داشتیم فقط هزینه های انشعاب دریافت شود و دستگاه ها حق دریافت هزینه انتقال و دیگر هزینه ها را ندارند.

رضایی کوچی با تصریح اینکه نگاهمان به سمتی است که قیمت تمام شده مسکن را پایین بیاوریم، بیان کرد: وزارت راه و شهرسازی از ابتدای طرح در کنار ما بوده و مقدمات اجرای طرح فراهم شده، لذا بعد از تأیید شورای نگهبان این قانون قابلیت اجرا دارد.

وی افزود: بناست طرح در سال آینده عملا اجرایی و حداقل یک میلیون واحد مسکونی در کشور تولید شود و در اختیار مردم قرار گیرد.

رئیس کمیسیون عمران با اشاره به ظرفیت کلانشهر ها برای ساخت خانه های جدید گفت: در کلان شهرها محدودیت زمین داریم و برنامه ای برای افزایش ساخت و ساز نداریم، اما بافت های فرسوده ای داریم که قابلیت ترمیم و بازسازی دارند. در طرح جهش تولید مسکن در کلان شهر ها اولویت اول به اصلاح بافت های فرسوده داده شده است.

رضایی کوچی خاطرنشان کرد: شورای عالی شهرسازی را موظف کردیم از زمانی که زمین برای اجرای طرح مشخص می شود مسائل مربوط در کمیته های مربوطه مصوب شود و از پروسه های طولانی جلوگیری شود تا ساخت و سازها زودتر به نتیجه برسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار