رییس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی قم گفت: با بهره برداری از پنج خانه ورزش روستایی جدید در دهه فجر امسال، تعداد خانه‌های تجهیز و افتتاح شده استان در پنج سال به ۹۰ باب افزایش یافت.
کد خبر: ۹۴۱۱۰۸
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۷ 16 February 2021

به گزارش تابناک قم، احمد کشوری فرد ‌افزود: به منظور توسعه سرانه ورزشی و تحقق عدالت در حوزه زیرساخت‌های ورزشی، احداث خانه‌های ورزش روستایی از سال ۹۴ در دستور کار وزارت ورزش و جوانان قرار گرفت.

وی ادامه داد: بر این اساس، روند تجهیز فضاها و خانه‌های ورزش روستایی در سطح استان آغاز و با اقدام‌های انجام شده در طی حدود پنج سال، ۹۰ خانه ورزشی در سطح روستاهای استان ایجاد شد.

رییس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی قم افزود: به مناسبت دهه فجر امسال پنج خانه ورزش روستایی در بخش‌های تابعه استان از جمله روستاهای کوه سفید، باقر آباد،‌ قشلاق البرز و نورآباد تجهیز و به بهره‌برداری رسید.

کشوری فرد، توسعه خانه های ورزش روستایی را موجب ارتقای نشاط اجتماعی در سطح روستاها دانست و گفت: با اقدام‌های مختلف صورت گرفته به منظور افزایش زیرساخت‌های ورزشی روستایی، هم اکنون روستاهای استان از سرانه فضای ورزشی مطلوبی برخوردار هستند.

وی افزود: میانگین سرانه ورزشی در سطح روستاهای استان هم اکنون حدود یک و نیم متر است که این آمار یک متر بیشتر از سرانه ورزشی در شهر قم است ضمن اینکه این سرانه در یکی از بخش‌های استان به چهار متر نیز رسیده‌است.

وی ادامه داد: خانه‌های ورزش در روستاهایی که فاقد هرگونه امکانات و زیرساخت‌های ورزشی است با همکاری دهیاران و بخشداران راه اندازی و تجهیز می‌شود.
کشوری فرد، حداقل مساحت خانه‌های ورزش روستایی را ۵۰ متر مربع اعلام کرد و گفت: مکان لازم برای راه اندازی این خانه‌های ورزشی توسط دهیاری و بخشداری های منطقه به اداره کل ورزش و جوانان واگذار می شود و این اداره کل تجهیز این مکان ها را برعهده می‌گیرد.

بر اساس آمارهای ارائه شده توسط اداره کل ورزش و جوانان قم، ۲۱ درصد ازکل جمعیت این استان معادل ۲۳۰ هزار تن فعالیت ورزشی انجام می‌دهند.

۵۵ هزار ورزشکار زیر مجموعه ۴۳ هیات ورزشی در قم ساماندهی شده‌است. ضمن اینکه هم اکنون در بخش ها و روستاهای قم بیش از یک هزار و ۶۰۰ تن ساماندهی شده اند و زیر نظر هیات روستایی، بومی و محلی به فعالیت می‌پردازند.

طبق سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵، استان قم جمعیتی حدود یک میلیون و ۲۳۰ هزار نفر دارد که بیش از ۵۵ هزار و ۸۶۵ نفر از جمعیت این استان در قالب ۱۷ هزار و ۳۸۵ خانوار در مناطق روستایی قم زندگی می‌کنند. بر اساس این سرشماری قم دارای ۱۳۱ روستا با جمعیت بالای ۲۰ خانوار است. استان قم همچنین شامل پنج بخش جعفریه، سلفچگان، خلجستان، کهک و مرکزی است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار