مدیرعامل سازمان توسعه و عمران شهرداری قم از اتمام عملیات عمرانی آخرین رمپ پل جمهوری از سمت میدان امام رضا خبر داد و گفت: این پروژه تا پایان سال افتتاح می شود.
کد خبر: ۹۴۱۱۰۴
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۰ 16 February 2021

به گزارش تابناک قم، ابوالفضل میریک امامی با اشاره به پروژه های در دست اجرای سازمان توسعه و عمران شهرداری قم اظهار کرد: در حال حاضر عملیات اجرایی آخرین رمپ بین بلوار امام رضا (ع) و بلوار جمهوری با هزینه ای در حدود 6 میلیارد تومان در دست اجراست که قرار بود 10 ماهه تکمیل شود و ان شاء الله تا پایان سال جاری افتتاح خواهد شد.

وی افزود: پروژه دیگر سازمان توسعه و عمران شهرداری قم مربوط به تونل میدان امام حسین (ع) تا بلوار یادگار امام (ره) در ادامه بلوار مرجعیت است که عملیات اجرایی آن در سه بخش قبل از میدان امام حسین (ع)، داخل میدان و همچنین داخل بلوار نور شرقی پیگیری و دنبال می شود.

مدیرعامل سازمان توسعه و عمران شهرداری قم سپس به معضل معارضات ملکی در این پروژه توجه داد و گفت: البته همکاران ما در  شهرداری منطقه دو قم برای رفع این معارضات در تلاش هستند و امید است با رفع این مسئله و همچنین همکاری بیشتر شرکت های خدماتی برای جا به جایی برخی زیرساخت ها، این پروژه تا 18 ماه آینده توسط پیمانکار به سرانجام برسد.

امامی در ادامه اضافه کرد: برآورد اولیه این پروژه 1200 متری، 88 میلیارد تومان است که تاکنون حدود 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی پروژه دیگر در اختیار سازمان توسعه و عمران شهرداری قم را پروژه مربوط به ورودی قم از سمت جعفریه عنوان کرد و گفت: اتمام این پروژه، تسریع عبور و مرور و ترافیک و همچنین ترمیم نمای شهری را به دنبال خواهد داشت، بویژه آن که این پروژه به عنوان ساماندهی مبادی ورودی شهر در اولویت نگاه مدیریت استان هم قرار دارد.

امامی درباره زمان بندی این پروژه نیز گفت: این پروژه با حدود 90 درصد پیشرف فیزیکی به مدت 10 ماه پیش بینی شده بود که ان شاء الله تا پایان سال جاری به اتمام می رسد.

وی ادامه داد: البته سازمان توسعه و عمران به عنوان بازوی اجرایی شهرداری تلاش می کند تا پروژه ها از سوی پیمانکاران با وجود همه مشکلات مانند نوسان قیمت ها، بر اساس برنامه زمان بندی شده به پیش برود و به سرانجام برسد.

مدیرعامل سازمان توسعه و عمران شهرداری قم در عین حال به خدمات مجتمع امیرکبیر قم در تولید و توزیع آسفالت شهری اشاره کرد و گفت: این مجتمع متشکل از کارخانه های خُردایش مصالح و تولید چند مدل آسفالت، تلاش می کند تا ضمن تولید آسفالت باکیفیت و لازم برای خدمات شهری، به عدم آلایندگی محیط زیست هم توجهی جدی داشته باشد.

وی افزود: آلایندگی این مجتمع با عنایت به گازسوز شدن آن و عدم استفاده از گازوئیل، به کمترین میزان ممکن رسیده است و جزو 10 کارخانه برتر کشور در تولید آسفالت محسوب می شود.

امامی ادامه داد: مجتمع امیرکبیر در زمینه تولید آسفالت این توانایی را دارد تا ضمن تأمین آسفالت مورد نیاز برای شهر قم، مذاکره با شرکت های خصوصی برای تأمین آسفالت جاده های اطراف قم را نیز در دستور کار قرار دهد.

مدیرعامل سازمان توسعه و عمران شهرداری قم همچنین به پروژه های جدید این سازمان اشاره کرد و یادآور شد: پروژه ادامه تونل غدیر از خیابان معلم تا خیابان شهیدان فاطمی از پروژه هایی است که به این سازمان واگذار شده است و می توان امیدوار بود با انجام به موقع تملکات در 18 ماه آینده به بهره برداری برسد.

وی اضافه کرد: همچنین پروژه تقاطع خیابان قدس و بلوار آیت الله بروجردی هم از جدیدترین پروژه های سازمان توسعه و عمران شهرداری قم محسوب می شود.

امامی با تاکید بر اینکه تسریع در پروژه های شهری به استفاده از همه توان و ظرفیت استان نیاز دارد گفت: تداوم نگاه توسعه ای به قم نیازمند استفاده از نیروهای بومی و همچنین استفاده از ظرفیت دانش بنیان ها در سطح شهر و استان است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار