تابناک-مشاورعالی معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، استارت آپ‌ها، هلدینگ‌ها و بانک‌های حامی صنعت پتروشیمی اعلام آمادگی کرد.
کد خبر: ۹۴۱۰۶۲
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۷ 16 February 2021


به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان، علی وطنی مشاور عالی معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در آیین گشایش دومین نمایشگاه بین‌المللی پتروشیمی که عصر امروز دوشنبه 27 بهمن در سالن خلیج فارس مرکز همایش‌های بین‌المللی کیش برگزار شد حمایت از فعالیت شرکت های دانش بنیان را یکی از محوری ترین برنامه های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برشمرد و گفت: برای مقابله باتحریم ها فهرستی از تجهیزات راهبردی کشوردر زمینه های مختلف تهیه شد و برای تولیداین محصولات فناورانه و رفع این نیازها حمایت از شرکت‌های دانش بنیان داخلی در دستور کار قرار گرفت.

وطنی افزود: با اجرایی شدن این راهکار، شرکت‌های دانش بنیان داخلی با تولید تجهیزات راهبردی کشور در زمینه های مختلف با چالش های ناشی از تحریم ها مقابله کردند.

وی با ابراز خرسندی از افزایش حضور شرکت های فعال درعرصه پتروشیمی و بانک ها دراین نمایشگاه نسبت به دوره قبل گفت: به دلیل حمایت دستگاه های دولتی از بخش عرضه ، رونق کمتری دربخش تقاضا وجود داشت و این یکی از چالش های اساسی صنعت پتروشیمی کشور بود.

وی افزود: خوشبختانه به مدد حضور موثر بانکها و هلدینگ‌های فعال بخش تقاضا نیز فعال و پویا شده است.

وطنی با اشاره به تغییر نگرش روسای بانک ها و استفاده از ادبیات تخصصی و مبتنی بر توسعه فناوری در عرصه پتروشمی گفت : این رویکرد نوین بانک ها، شرکت های ملی نفت ، گاز و پتروشیمی و هلدینگ ها، فضا و بستری را در کشورایجادکرده که ماندگاری نخبگان ایران اسلامی و تلاش آنان برای رونق اقتصادی کشور را تضمین می کند.

وی با بیان اینکه امروز نخبگان برجسته کشور با امید و انگیزه ای دو چندان درجهت اعتلای نام ایران درعرصه علم و فناوری تلاش می کنند گفت: فعالیت موثر و هدفمند 5722 شرکت دانش بنیان کشور که بیش از 3150 شرکت آن در شمار نوع دوم شرکت های دانش بنیان دسته بندی می شوند، شرایط کسب و کار توام با فضای توسعه فناوری و زیست بوم فناوری را درکشورمان ایجاد و تقویت کرده است.

مشاور عالی معاون علمی و فناوری رییس جمهوری اظهار داشت: موتور محرک این فعالیت ها جوانان نخبه ایرانی هستند که با میانگین سنی کمتر از 30 سال مسئولیت بزرگی را در عرصه فعالیت های دانش بنیان و رشدو توسعه علمی کشور عهده دارشده اند.

وی با ابراز خرسندی از مشارکت فعال صندوق نوآوری و شکوفایی، ستاد توسعه فناورانه آب و انرژی، پارک علم و فناوری پردیس و صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران در دومین نمایشگاه بین المللی پتروشیمی درکیش تاکیدکرد: حضور شرکت های زیرمجموعه نهاد ریاست جمهوری در این رویداد مهم اقتصادی و علمی مبین سیاست های حمایتی مسئولان از توسعه صنعت پتروشیمی است.

وی با اعلام آمادگی کامل برای حمایت از فعالیت شرکت های دانش بنیان ، استارت آپ ها، هلدینگ‌ها، بانک‌ها و مؤسسات مالی فعال درعرصه پتروشیمی از تمامی دست‌اندرکاران این صنعت خواست تا مشکلات خود را با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مطرح کرده و اطمینان داشته باشند که از حمایت مسئولان این حوزه برخوردار خواهند بود.

لازم به ذکر است دومین نمایشگاه بین‌المللی پتروشیمی از امروز تا 29 بهمن در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی کیش برپا خواهد بود.
انتهای پیام/ز371

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار