معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشی لارستان گفت: عادی انگاری ها و عدم رعایت اصول بهداشتی و کم توجهی به پروتکل‌ها در شهرهای جویم و بناوریه این شهرستان همچنان ادامه دارد؛ با این روند، این دو شهر با قرنطینه کامل و شدیدترین محدودیت های کرونایی مواجه خواهند شد.
کد خبر: ۹۴۱۰۲۳
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۰ 16 February 2021

تابناک فارس به نقل از ایرنا:هفته های گذشته نیز چهار روستای لاغران، کاریان، احمد محمودی و جلال آباد در این دو بخش در قرنطینه کامل کرونایی رفته بودند.

وحید یگانه  اظهار داشت: هماهنگی های لازم برای قرنطینه بنارویه و جویم و همچنین ممنوعیت کامل تردد به این دو شهر با ستاد مدیریت کرونا شهرستان لارستان انجام شده است.

یگانه بیان کرد: با توجه به افزایش روزافزون موارد مثبت در این شهرها و همچنین گسترش کرونای انگلیسی و هشدارها و اعلام خطر وزارت بهداشت و البته خطراتی که از ناحیه این شهرها کل شهرستان لارستان نیز تهدید می کند ناچار هستیم که با ادامه این روند سخت ترین محدودیت های کرونایی را در این دو بخش اعمال کنیم.

وی با اشاره به خطر موج چهارم کرونا و موج گسترده موارد مثبت از بخش های جویم و بنارویه گفت: میزان موارد مثبت کرونا در شهر جویم ۴۱ و در بنارویه نیز ۴۴ درصد آزمایش‌ها در ۷۲ ساعت گذشته گزارش شده است.

یگانه یادآور شد: با وجود تاکیدها و تصویب موارد سختگیرانه در ستاد کرونا در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک به عنوان مهمترین روش پیشگیری،اما هر روز شاهد برنامه ها و جشن های عروسی، مناسبت های مختلف دورهمی، مسافرت های غیر ضروری و عادی انگاری مردم در مواجهه با این ویروس مرگبار هستیم.

وی افزود: عدم نظارت بر اماکن عمومی و نانوایی ها در کنار بی توجهی مردم شرایط را بغرنج تر کرده و هر روز شاهد موارد مثبت بیشتری در این دو شهر هستیم به گونه ای که در جویم از ۸۸ نمونه، ۳۲ مورد مثبت شناسایی شده که از این تعداد نیز ۱۰ نفر دانش آموز بوده است.

یگانه تاکید کرد: همچنین در بنارویه نیز از ۲۵ نمونه، ۱۱ مورد مثبت شناسایی شده که از این تعداد یک نفر دانش آموز است.

وی تصریح کرد: این در حالی است که در ۷۲ ساعت گذشته برای این دو شهر ۶ مورد بستری در بیمارستانهای لار و گراش و یک مورد فوتی بر اثر ابتلا به کرونا نیز ثبت شده است.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی لارستان با اشاره به شیوع بیماری کرونا انگلیسی در کشور و ارتباط بالای مردم منطقه با مسافران خارجی بازگشته از کشورهای حوزه خلیج فارس نیز تصریح کرد: عادی انگاری مردم و عدم استفاده از ماسک در شرایط فعلی که بیشترین آسیب را کودکان، سالخورده ها و بیماران زمینه ای خواهند دید، تبعات گسترده ای را به دنیال دارد که علاوه بر مردم شهرهای جویم و بنارویه، جان اهالی شهرستان لارستان را نیز به خطر خواهد انداخت و باید به این مساله به عنوان یک خطر جدی توجه کرد.

وی با اشاره به نزدیک بودن به آغاز سال جدید از مردم خواست تا با رعایت پروتکل های بهداشتی و حفظ جان خود و دیگران، موجبات کاهش موارد مثبت و بستری ناشی از بیماری کووید ۱۹ را فراهم کنند.

یگانه تصریح کرد: عاجزانه از مردم فهیم لارستان می خواهیم کادر بهداشت و درمان را برای مقابله با این ویروس مرگبار در آستانه سال نو یاری دهند و بهترین عیدی برای حوزه سلامت، رعایت کردن اصول و پروتکل های بهداشتی از سوی ستاد مدیریت ملی کرونا است.

همچنین سخنگوی دانشکده علوم پزشکی لارستان اعلام کرد: در ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۷۶ نفر مورد ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در شهرستان های لارستان، خنج و اوز ثبت شده است.

وی تعداد افراد بستری در بیمارستان و بخش های کرونایی در این مدت را نیز ۲۴ نفر عنوان کرد.

محمد علی اسروش شمار فوتی های ناشی از بیماری کووید ۱۹ در شهرستان های لارستان، خنج و گراش را نیز تاکنون ۱۴۷ مورد ذکر کرد و گفت: تعداد بهبود یافتگان در این شهرستان ها نیز تاکنون ۶ هزار و ۶ مورد بوده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، روز یکشنبه نیز جلسه مدیریت کرونا در بخش جویم با حضور مسئولان این بخش برگزار شده بود و در این نشست نیز با توجه به افزایش موارد مثبت کرونایی و همچنین عدم رعایت اصول بهداشتی و عادی انگاری از سوی شهروندان نیز هشدارهای لازم داده شد.

ممنوع شدن برگزاری هرگونه مراسم عروسی، عزا و تجمعات و دورهمی ها، مسدود کردن ورودی آرمستان ها به ویژه در روزهای پنجشنبه، برخورد قاطع با مغازه دارانی که اصول بهداشتی را رعایت نمی کنند، تعطیلی برخی صنوف از جمله صنف قنادان، تعطیلی سالن های ورزشی و همچنین اطلاع رسانی و اعلام زنگ خطر در بخش جویم از جمله مصوبات این نشست بود.

بخش جویم با جمعیتی حدود ۲۵ هزار نفر و ۱۱ روستای دارای سکنه در فاصله حدود ۶۰ کیلومتری لار (مرکز شهرستان) واقع شده است.

بخش بنارویه نیز با جمعیتی حدود ۱۷ هزار نفر در ۶۰ کیلومتری لار مرکز شهرستان لارستان قرار دارد.

شهرستان لارستان به مرکزیت لار در فاصله ۳۷۸ کیلیومتر جنوب شیراز واقع شده است.

برچسب ها: کرونا ، لار ، مبتلایان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار