فاطمه منصوری؛
تابناک سمنان: فاطمه منصوری معاون هماهنگی توسعه مدیریت و منابع استانداری سمنان گفت: تشکیل بانک اطلاعاتی نخبگان این استان به منظور استفاده از ظرفیت قشر نخبه و پژوهشگر برای عملیاتی شدن ایده ها، طرح‌های نو و توسعه همه‌جانبه این خطه از کشور مورد توجه باشد.
کد خبر: ۹۴۰۹۴۹
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۳ 15 February 2021

 

معاون هماهنگی توسعه مدیریت و منابع استانداری سمنان ظهر روز یکشنبه در جلسه هماهنگی و تقویت ارتباط بین صنعت و دانشگاه در استان سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری ابراز داشت: یکی از پایه‌های اصلی اقتصاد مقاومتی ، اقتصاد دانش بنیان است و شناسایی، حمایت و توانمند‌سازی روز افزون نخبگان و پژوهشگران در تحقق این راهبرد موثر است.
وی اضافه کرد: طی ۱۰ روز آینده باید نتیجه و اقدامات انجام شده برای تشکیل اتاق حل مسئله دانشگاهی در استان سمنان اعلام شود.

فاطمه منصوری ادامه داد: برای تقویت اقتصاد دانش‌بنیان‌ها و تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه در گام اول باید بانک اطلاعاتی از نخبگان تهیه و اتاق حل مسئله تشکیل شود.
منصوری ادامه داد: برای تقویت اقتصاد دانش‌بنیان‌ها و تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه در گام اول باید بانک اطلاعاتی از نخبگان تهیه و اتاق حل مسئله تشکیل شود. بیان کرد: دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و تمام موسسات پژوهشی و فناوری و پارک‌ها شریک راهبردی جامعه و صنعت، برای توسعه پایدار هستند و برای توسعه پایدار باید ارتباط بین دانشگاه و صنعت تقویت شود.
منصوری افزود: منظور از شکل‌گیری اتاق حل مسله ایجاد ساختاری است که استانداری به عنوان دستگاه حاکمیتی بتواند از طریق فرمانداری‌ها ارتباط و تعامل بین صنعت و دانشگاه را رصد کند .
وی اضافه کرد: دانشگاه‌های هر شهرستان باید در اتاق حل مسئله حضور داشته باشند و در پیشبرد اهداف راهکار ارائه دهند.
وی بیان داشت: ضرورت دارد معاون برنامه‌ریزی فرمانداری‌ها در اتاق حل مسئله نقش راهبری در تقویت ارتباط جامعه، صنعت ، دانشگاه و بخش‌های مختلف داشته باشند.
معاون هماهنگی توسعه مدیریت و منابع استاندار سمنان تاکید کرد: دانشگاه‌ها باید به سمت کارآفرین پیش روند تا اقتصاد دانش بنیان در استان تقویت شود.
به گفته منصوری تامین نیروی کار ماهر و رفع نیاز پژوهشی باید به وسیله دانشگاه فراهم شود.
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری بر برگزاری جلسه مشترک بین حوزه صنعت و پارک علم و فناوری و دانشگاه ها برای بررسی طرح ها و تحقق پیشنهاداتی که قابلیت اجرا دارند تاکید کرد.
منصوری اظهار داشت: طرح‌ها و پایان نامه‌های دانشجویی باید به سمت حل مسائل و مشکلات استان سمنان در حوزه های مختلف هدایت شود .
وی تصریح کرد: پارک اقتصاد دیجیتال پارک دانشگاه سمنان پیشقدم شده و در این راستا تفاهم نامه ای را منعقد کرده است که جای تقدیر دارد .
معاون هماهنگی توسعه مدیریت و منابع استاندار سمنان گفت: پارک علم و فناوری استان و جهاد دانشگاهی و بخش‌هایی که با حوزه فناوری مرتبط هستند با انعقاد تفاهم نامه از ظرفیت های پارک فاوا استفاد کنند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار