کد خبر: ۹۴۰۸۸۱
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۴ 15 February 2021

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، مهراب هدایت کارشناس و صاحب نظر در حوزه ی بیمه و تامین اجتماعی در یادداشتی نوشت:

یکی از عمده ترین دلایل شیوع سریع ویروس کرونا تجمعات مردمی است که با توجه به پوشش گسترده افراد و کارگاههای تحت پوشش تامین اجتماعی و خدمات گسترده این سازمان به جامعه هدف، امکان بروز هر فاجعه ای در خصوص افزایش شیوع این بیماری غیر انکار بود که با درایت دکتر سالاری شاهد کمترین نابهنجاری این مورد در حوزه تامین اجتماعی بودیم .

اصلاح ساختار تکریم ارباب رجوع و انجام خدمات غیر حضوری با برون سپاری و نهادینه کردن خدمات الکترونیکی بهمراه انگیزه غیر قابل وصف مدیرعامل تامین اجتماعی طی دو سال اخیر که کمترین مدیری در طول حیات سازمان حاضر به انجام چنین مهمی می شد باعث پدیدآوردن رضایت دو سویه مخاطبان و کارکنان تامین اجتماعی شد .

به جرات می توان ادعا کرد که مهمترین عملکرد دکتر سالاری طی دو سال مدیریت خود در تامین اجتماعی عبور از ناممکن هایی بود که سالهای سال بدلیل عدم وجود اراده کافی نزد مدیران پیشین ، براحتی و با پشتکار مناسب همراه با مدیریت اصولی توانست از درون چالش های بغرنج جهانی در سده ی اخیر بهترین فرصت ها را خلق کند .

حذف نمی شود ها ، باید ها و نباید ها به همراه خط قرمزهایی که بی دلیل ایجاد شده بود تنها با مدیریت اصولی و با تکیه بر توان مدیران و کارشناسان درون سازمانی و استفاده از تکنولوژی روز دنیا توسط مدیرعامل کنونی سازمان تامین اجتماعی مهیا شد تا زمینه توسعه و گسترش استفاده از فناوری روز دنیا برای مدیران بعدی فراهم شود .

کمتر از دو سال از حضور دکتر مصطفی سالاری در سازمان تامین اجتماعی می‌گذرد. چالشها و بحرانهای درون سازمانی و برون سازمانی در کنار بحران منابع و مصارف، به نحوی باعث بروز مشکلات و نارسایی های زیادی شده بود که ایشان با شناخت جامع و عمیقی که از مسایل و چالشها و اولویت های تامین اجتماعی داشتند نوسازی سازمانی ، برون سپاری خدمات بیمه‌ای، الکترونیکی کردن ارایه خدمات و تعهدات، کم کردن حضور مراجعان در محیط های اداری و در نهایت رضایت‌مندی مشتریان سازمانی را به عنوان راهبردهای اساسی سازمان تامین اجتماعی در زمان پیش رو طراحی و تدوین کردند .

اینک به جای صف های فشرده افراد تحت پوشش تامین اجتماعی در شعب تامین اجتماعی ، با غیر حضوری شدن خدمات و تعهدات سازمان در کمترین زمان ممکن و بدون اتلاف وقت و هزینه، تمامی خدماتی در کلیه ساعات شبانه روز، و در هر نقطه ای از جهان! با مراجعه به سایت خدمات غیر حضوری تأمین اجتماعی به نشانی https://eservices.tamin.ir/ که می توانند از خدمات سازمان استفاده کنند از جمله اقدامات ستودنی دکتر سالاری در زمان تصدی گری خود در تامین اجتماعی بود که توانست رضایت محسوس مردم و کارکنان سازمان را میسر کند .

اصطلاح تامین اجتماعی در چارچوب اساسنامه اتحادیه بین‌المللی تامین اجتماعی (ISSA) به معنای هر طرح یا برنامه‌ای است که به دست قوه مقننه یا هر ترتیب اجباری دیگر که اعضای جامعه را در مقابل بروز حوادث ناشی از اشتغال، بیماری‌های ناشی از شغل، بیکاری، بارداری ، بیماری، نقص عضو، پیری، بازنشستگی، بازماندگی و مرگ از طریق پرداخت‌های نقدی یا جنسی حمایت کند. در تعریف ISSA وجه غالب تامین اجتماعی، اجباری بودن آن است و همچون دیگر تعاریف تامین اجتماعی، منوط به یک گسست در فرآیند زندگی افراد جامعه خواهد بود .

با توجه به تعاریف ارائه شده و با نگاهی ساختاری به نظام تامین اجتماعی درمی یابیم که اصولا این نظام به همراه بهداشت و درمان، ‌فرهنگ و هنر، عمران و نوسازی،‌ آموزش عالی و … از زیربخش‌های تحت پوشش امور اجتماعی محسوب می‌شود .

به هر جال ورای تمامی این خدمات غیر قابل انکار وظیفه خود می دانیم که خدمات غیر قابل توصیف وی در عرصه تامین اجتماعی را ارج نهاده و همگام و همراه با ایشان زمینه ساز توسعه خدمات تامین اجتماعی در ابعاد مختلف باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار