مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان:
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد از احداث 2 مگاوات برق با سرمایه گذاری بخش خصوصی در نیروگاه های خورشیدی این استان در شش ماهه اول سال آینده خبرداد.
کد خبر: ۹۴۰۸۲۵
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰ 15 February 2021

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، " جمال معتمدی زاده در نشستی با سرمایه گذاران بخش خصوصی نیروگاه خورشیدی در یاسوج گفت: هم اکنون حدود یک و 2 دهم مگاوات انرژی توسط نیروگاه های خورشیدی بخش های دولتی و خصوصی در استان کهگیلویه و بویراحمد تولید می شود.

وی با بیان اینکه از این میزان حدود 450 کیلووات انرژی در خود دستگاههای دولتی استان مصرف می شود، اظهارداشت: ۴۱ نیروگاه برق خورشیدی در استان کهگیلویه و بویراحمد راه اندازی که از این تعداد ۱۱ نیروگاه از سوی دستگاه‌های اجرایی و ۳۰ نیروگاه هم با مشارکت بخش خصوصی به بهره برداری رسیده است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: این شرکت برای حمایت از سرمایه گذاران بخش دولتی و خصوصی جهت راه اندازی نیروگاه های خورشیدی تمام تلاش خود را بکار می بندد و همکاری های لازم نیز در این میان صورت می گیرد.

معتمدی زاده افزود: از یک تا ۲۰ کیلو به ازای هر کیلو ۱۰هزار و ۴۰۰، از ۲۰ تا ۱۰۰ کیلو به ازای هر کیلو ۹ هزار و ۱۰۰ و از ۱۰۰ کیلو به بالا تا هفت مگابایت به ازای هر کیلو شش هزار و ۳۷۰ ریال برق از بخش خصوصی خریداری و به شبکه برق استان تزریق می‌شود.
این مسوول شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد باتاکید براینکه بر اساس قرارداد منعقد شده خرید برق از بخش خصوصی ۲۰ ساله و هرساله متناسب با افزایش قیمت‌ها خرید برق از بخش خصوصی نیز افزایش می یابد، خاطرنشان کرد: راه اندازی نیروگاه خورشیدی از سوی بخش خصوصی هیچ گونه محدودیتی ندارد.
وی گفت: راه اندازی نیروگاه‌های از یک تا ۱۰۰ کیلو وات ساعت بدون استعلام و از ۱۰۰ کیلو وات ساعت به بالا با هماهنگی کارشناسان شرکت برق راه اندازی می‌شود.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: بر اساس مصوبه دولت دستگاه‌های اجرایی موظفند ۲۰ درصد برق مصرفی خود را از طربق راه اندازی نیروگاه‌های خورشیدی تامین و در صورت عدم اجرای این مصوبه برق مصرفی نهادها آزاد محاسبه خواهد شد.
" عزیزالله رحیمی " سرمایه گذار بخش خصوصی هم در این نشست با تاکید براینکه بخش خصوصی آمادگی لازم برای سرمایه گذاری احداث نیروگاه ها خورشیدی را در این استان دارد، اظهارداشت: مهمترین دغدغه ما همکاری دولت با بخش خصوصی در احداث نیروگاه ها است.
وی گفت: ما آمادگی سرمایه گذاری در حوزه نیروگاه های خورشیدی در سراسر استان کهگیلویه و بویراحمد را داریم و امیدواریم این همکاری دو طرفه باشد.
به گزارش تابناک کهگیدویه و بویراحمد ، تعداد مشترکین برق در کهگیلویه و بویراحمد 270 هزار مشترک بوده که حدود ۲۱۰ هزار از این تعداد مشترکین برق روستایی هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار