در این مقاله قصد داریم که به معرفی افزونه‌هایی برای مرورگر کروم بپردازیم که کار شما را راحت‌تر و سریع‌تر کرده و باعث می‌شود ترافیک بیشتری را به سایت خود جذب کنید ، با ما همراه باشید.
کد خبر: ۹۴۰۷۲۲
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۹ 15 February 2021

۱۷ افزونه برتر مرورگر کروم برای سئو و افزایش ترافیک سایت

در این مقاله قصد داریم که به معرفی افزونه‌هایی برای مرورگر کروم بپردازیم که کار شما را راحت‌تر و سریع‌تر کرده و باعث می‌شود ترافیک بیشتری را به سایت خود جذب کنید. اما در ابتدا باید بدانید که سئو چیست ؟ سئو یا بهینه سازی سایت کمک میکند که سایت در نتایج جستجو ظاهر شود. اگر شما خود یک سئوکار هستید پس باید با افزونه‌های سئو آشنا باشید. تمامی این افزونه‌ها تست شده و توسط افراد متخصص توصیه می‌شوند. بنابراین حتما برای شما نیز سودمند خواهند بود. این افزونه‌ها در بهینه‌ سازی داخلی سایت، تحقیق کلمات کلیدی، آنالیز رقبا، لینک ‌سازی و... به شما کمک خواهند کرد. با ما همراه باشید.

۱.  SEOInfo

این افزونه می‌تواند به صورت موثری مشکلات مربوط به سئوی سایت را تشخیص داده و به اطلاع شما میرساند. این افزونه متا تگ‌ها، لینک‌های کنونیکال، قابلیت ایندکس شدن صفحات، تگ‌های اپن گراف، داده‌های ساختار یافته، سرعت لود شدن سایت و... را بررسی می‌کند.

۲. Free Backlink Checker by LRT

این افزونه تمامی لینک‌های یک صفحه وب‌سایت را بررسی می‌کند. مانند بسیاری از ابزارهای بررسی کننده لینک، این افزونه نیز لینک‌های شکسته (لینک‌هایی که به جایی ختم نمی‌شوند) را به صورت قرمز و لینک‌های فعال را به صورت سبز نشان می‌دهد.

همچنین این افزونه به شما اجازه می‌دهد که لینک‌های درون یک صفحه را در قالب فایل XLSX و یا CSV به همراه انکرتکست‌های این لینک‌ها دانلود کرده و کد HTML آنها را بررسی کنید.

نکته مثبت این ابزار این است که صفحات کند سایت را نیز به خوبی بررسی می‌کند و بدین ترتیب آمار درست‌تری را نسبت به ابزارهای مشابه در اختیار شما قرار خواهد داد.

۳. Window Resizer

برای اینکه مخاطبین شما که از دستگاه‌های مختلف برای وب‌گردی استفاده می‌کنند، بتوانند به راحتی از سایت شما دیدن کنند، سایت شما باید برای دستگاه‌های مختلف بهینه شده باشد. افزونه Window Resizer که بر روی مرورگر کروم قابل نصب است به شما اجازه می‌دهد که ببینید سایت شما در صفحات نمایش مختلف چگونه به نظر می‌رسد.

۴. SEOStack Keyword Tool

با ارائه کلمه یا عبارت کلیدی مد نظر خود، این ابزار هزاران پیشنهاد برای کلمات و عبارت کلیدی مرتبط را در اختیار شما قرار خواهد داد. این ابزار این پیشنهادها را با توجه به پیشنهادهای موتورهای جستجویی مانند گوگل، بینگ، یوتیوب و... ایجاد کرده و ارائه خواهد داد.

کلمات و عباراتی پیشنهادی در این افزونه را می‌توانید به صورت فایل CSV دریافت کنید.

۱۷ افزونه برتر مرورگر کروم برای سئو و افزایش ترافیک سایت

۵. MozBar

قابلیت اصلی این افزونه نیز این است که می‌تواند لیستی از کلمات کلیدی که از طریق آن می‌توان یک سایت را در گوگل پیدا کرد، در اختیار شما قرار دهد. بدین ترتیب قادر خواهید بود رقبای خود را که در صفحه اول نتایج گوگل حضور دارند بررسی کنید.

حتی این افزونه می‌تواند سرعت سایت شما و همچنین کارآمد بودن تگ‌ها و تیترهای شما را بررسی کند.

۶. GeoClever

موتورهای جستجو با توجه به موقعیت جغرافیایی کاربر، سایت‌هایی متفاوتی را در صفحه نتایج به مخاطبین خود نشان می‌دهند. برای وبمسترها و سئوکاران مهم است که بدانند سایتشان در نواحی مختلف در چه جایگاهی نمایش داده می‌شود.

اینجاست که می‌توان از افزونه GeoClever استفاده کرد. این افزونه که بر روی کروم قابل نصب است به شما نشان می‌دهد که صفحه نتایج گوگل در کلمات کلیدی مختلف، در نواحی مختلف به چه صورت خواهد بود.

۷. SERPTrends SEO Extension

به کمک این افزونه مرورگر کروم قادر خواهید بود که تغییرات رتبه سایت‌های مختلف در صفحه نتایج گوگل را مشاهده کنید. به عنوان مثال اگر اکنون یک کلمه کلیدی را در گوگل جستجو کنید سایت‌هایی در صفحه اول به شما نشان داده خواهند شد. حالا اگر بعد از مدتی دوباره همان کلمه کلیدی را جستجو کنید، در همان صفحه خواهید دید که صفحات چه تغیراتی از لحاظ رتبه نسبت به دفعه قبل داشته‌اند.

۸. AMP Validator

این افزونه به شما نشان خواهد داد که آیا یک سایت از AMP استفاده می‌کند یا خیر. و همچنین بررسی می‌کند که AMP به صورت معتبری پیاده‌سازی شده است یا نیاز به تغییر دارد. همچنین گزارش مرتبط با این موضوع را نیز به شما نشان خواهد داد.

۹. User-Agent Switcher for Chrome

این افزونه به شما خواهد گفت که آیا سایت شما به درستی در انواع مختلف مرورگرها و سیستم‌ عامل‌ها نشان داده می‌شود یا خیر.

۱۰. WhatRuns

این افزونه برای متخصصان سئو و شرکت‌هایی که خدمات سئو ارائه مید‌هند بسیار مفید و کاربردی است. WhatRuns تکنولوژی‌های استفاده شده در سایتی که از آن بازدید می‌کنید را شناسایی کرده و به شما نشان می‌دهد. همچنین اگر یک سایت به تازگی شروع به استفاده از یک ابزار یا تکنولوژی یا سرویس جدید کند این افزونه آن را نیز کشف کرده و به شما نشان می‌دهد.

۱۱. LinkClump

به کمک این افزونه می‌توانید چندین لینک‌ را به صورت همزمان انتخاب کرده، در تب‌ها یا پنجره‌های جدید باز کنید و یا اینکه آنها را کپی کنید. مثلا می‌توانید هنگام تحلیل رقبا در صفحه نتایج گوگل چندین سایت را همزمان انتخاب کرده و عملیات مورد نظر را بر روی آنها ایجاد کنید.

۱۲. NoFollow

این افزونه بسیار سبک، در یک صفحه خاص از سایت، لینک‌هایی که دارای صفت nofollow هستند را به شما نشان می‌دهند. هنگام جستجو برای فرصت‌های لینک‌سازی در دیگر سایت‌ها، این افزونه بسیار به شما کمک خواهد کرد.

۱۷ افزونه برتر مرورگر کروم برای سئو و افزایش ترافیک سایت

۱۳. SimilarWeb

این افزونه میزان ترافیک تقریبی سایت، منابعی که ترافیک ایجاد کرده‌اند، جایگاه سایت در کلمات کلیدی مختلف و پارامترهای کلیدی دیگر را برای هر وب‌سایتی نمایش می‌دهد.

SimilarWeb به خصوص برای افرادی که می‌خواهند استراتژی رقبای خود را بررسی کنند و آمارها و اطلاعاتی را به دست آورند بسیار مفید است.

کار با این افزونه بسیار ساده است اما امکانات بسیار زیادی را در اختیار شما قرار خواهد داد. سئوکاران با تجربه سعی می‌کنند از این ابزار به منظور به دست آوردن اطلاعات زیر استفاده کنند:

- منابع ترافیک سایت: همچنین قادر خواهید بود که منابعی که برای سایت ترافیک ایجاد می‌کنند را مشاهده کنید. به عنوان مثال چه میزان از این ترافیک از سمت موتورهای جستجو بوده است، چه میزان از سمت شبکه‌های اجتماعی، سایت‌ها، ایمیل‌ها، تبلیغات و... بوده است.

۱۴.  Hunter

این افزونه ایمیل‌ها، اسامی افراد، سمت شغلی، شبکه‌های اجتماعی و تلفن‌های مرتبط با سایتی که از آن بازدید می‌کنید را در اختیار شما قرار خواهد داد. Hunter به شما اجازه می‌دهد که اینکار را برای ۵۰ سایت در هرماه به صورت رایگان انجام دهید. این ابزار برای ارتباط با سایت‌های دیگر و هنگام لینک‌سازی بسیار مفید خواهد بود.

بیشتر بدانیم: قیمت سئو چگونه محاسبه می شود؟

۱۵. Ahrefs SEO Toolbar

به کمک این افزونه می‌توانید پارامترهای سئو را درست در مرورگر خود مشاهده کنید! این افزونه امکانات بسیار زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهد مانند گزارشات مربوط به سئوی داخلی سایت، لینک‌های شکسته، ردیابی ریدایرکت‌ها، لینک‌های نوفالو و...

۱۶. SEO Minion

این ابزار چند منظوره و همه‌کاره، امکانات زیر را در اختیار شما قرار خواهد داد:

- تحلیل پارامترهای سئو

- بررسی لینک‌های شکسته

- تحلیل سئوی داخلی سایت

- هایلایت کردن لینک‌های داخلی و خارجی

- پیش‌نمایش سایت در صفحه جستجو

۱۷. Google Lighthouse

این افزونه صفحات سایت شما را بررسی می‌کند و برای بهبود کارآیی، دسترسی بیشتر، بهینه ‌سازی سایت و...پیشنهاداتی را به شما ارائه خواهد کرد. 

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار