استفاده از آن برای کاربردهای تزئینی نیز طرفداران بسیاری پیدا کرد. چمن مصنوعی دکوراتیو بسته به نوع کاربرد در انواع مختلف و با ارتفاع الیاف مختلف تولید می شود. ما در این مقاله، برخی از ایده های استفاده از چمن مصنوعی تزئینی برای زیباسازی محوطه های گوناگون را ارائه خواهیم داد.
کد خبر: ۹۴۰۷۱۹
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۹ 15 February 2021

امروزه برای داشتن منزلی زیبا، بکارگیری دکوراسیون داخلی شیک به تنهایی کافی نیست، به همین خاطر است که در سال های اخیر، استفاده از چمن مصنوعی برای کاربردهای تزئینی مانند مفروش نمودن روف گاردن و بالکن بسیار محبوب شده است. به طوری که در طراحی اکثر آپارتمان ها و حتی مجتمع های تجاری از چمن مصنوعی برای زیباسازی روف استفاده می شود. چمن مصنوعی، یک بستر پلیمری جامد است که الیاف چمن مانند قالی بر روی آن بافته می شود. این کالا برای اولین بار در دهه  1990 و برای استفاده در زمین های ورزشی در امریکا تولید شد. پس از آن، به علت مزایای بسیار زیادی که در مقایسه با چمن طبیعی داشت، استفاده از آن برای کاربردهای تزئینی نیز طرفداران بسیاری پیدا کرد. چمن مصنوعی دکوراتیو بسته به نوع کاربرد در انواع مختلف و با ارتفاع الیاف مختلف تولید می شود. ما در این مقاله، برخی از ایده های استفاده از چمن مصنوعی تزئینی برای زیباسازی محوطه های گوناگون را ارائه خواهیم داد.

استفاده از چمن مصنوعی در دکوراسیون منازل

استفاده از چمن مصنوعی به سبب داشتن رنگ سبز و با نشاط، می تواند در ایجاد محیطی دلنشین و گرم در منازل بسیار موثر باشد. امروزه در طراحی اکثر آپارتمان ها از بالکن و تراس و حیاط، هرچند با متراژ کوچک استفاده می شود. تصور کنید با صرف هزینه بسیار اندکی می توانید این مکان ها را به محیطی گرم تبدیل کنید. ما در اینجا چندین نمونه از ایده های خلاقانه در طراحی این مکان ها با استفاده از چمن مصنوعی را برایتان ارائه خواهیم کرد.

ایده های خلاقانه در استفاده از چمن مصنوعی دکوراتیو

طراحی روف گاردن با استفاده از چمن مصنوعی

روف گاردن در واقع همان پشت بام سبز است که اکثراً در آپارتمان های بلند مورد استفاده قرار می گیرد. در طراحی روف گاردن ها از چمن مصنوعی، درختچه ها و میز و صندلی و یا مبل برای ایجاد محیطی سبز و زیبا استفاده می شود. از آنجا که چمن مصنوعی نیاز به آبیاری و نگهداری ندارد، استفاده از آن در پشت بام هیچگونه آسیبی به بام طبقات انتهایی ساختمان وارد نخواهد کرد. ایده های مختلفی برای اجرای چمن مصنوعی روف گاردن وجود دارد که یکی از پر طرفدارترین آنها، نصب بین سنگی است. در نصب بین سنگی می توان برای زیبایی بیشتر، ارتفاع الیاف چمن را مقداری از ارتفاع سنگ ها بیشتر در نظر گرفت. اگر محوطه مربوطه، محیطی پر تردد است، بهتر است از چمن های باکیفیت تری استفاده نمائید. استفاده از چمن مصنوعی با ارتفاع الیاف 25 میلیمتر، برای این کار انتخاب مناسبی می باشد. تصویر زیر نمونه ای از اجرای پروژه روف گاردن توسط یکی از شرکت های معتبر تولید کننده چمن مصنوعی است.

ایده های خلاقانه در استفاده از چمن مصنوعی دکوراتیو

طراحی بالکن و تراس با استفاده از چمن مصنوعی

امروزه کمتر آپارتمانی پیدا می شود که در آن از تراس و بالکن حتی با متراژ بسیار کم استفاده نشده باشد. حتی اگر متراژ بالکن شما کوچک است، می توانید با صرف هزینه بسیار کم، آن را به محیطی عالی برای استراحت بعد ار ظهر تبدیل کنید. شما می توانید با انتخاب چمن مصنوعی مناسب برای بالکن و تراس  و تزئین آن با گلدان های رنگی زیبا، فضای نشیمن زیبایی را طراحی کنید. استفاده از تاب ریلکسی و یا یک میز و صندلی زیبا برای صرف چای و استراحت نیز می تواند بسیار دلنشین باشد. ماندگاری بسیار بالای چمن مصنوعی سبب می شود تا با یک بار صرف هزینه، برای مدت زمان طولانی و تا چندین سال، از بودن در محیطی زیبا لذت ببرید.

ایده های خلاقانه در استفاده از چمن مصنوعی دکوراتیو

طراحی حیاط با استفاده از چمن مصنوعی

ایده های بسیاری برای طراحی فضای حیاط با چمن مصنوعی وجود دارد. شما می توانید بسته به نوع هندسه محیط خود و اندازه متراژ آن، هر یک از این ایده ها را عملی کنید. ما در این مقاله چند نمونه از بهترین ایده ها برای طراحی حیاط را به شما ارائه خواهیم داد. شما می توانید در کنار استفاده از چمن مصنوعی حیاط، با بکارگیری گلدان ها و درختچه ها زیبا و همچنین میز و صندلی، محیطی دلنشین و زیبا ایجاد نمائید. اگر هندسه محوطه حیاط شما به نحوی است که تنها مسیر رفت و آمد افراد است، شما می توانید با استفاده همزمان از چمن مصنوعی و درختچه و قلوه سنگ های تزئینی، مسیری مارپیچ و زیبا ایجاد نمائید. حتی اگر محوطه حیاط شما بخشی از پارکینگ است، شما می توانید با استفاده از دیوار های سبزرنگ به همراه درختچه های کوچک، حیاط خود را دلنشین و زیبا کنید.

ایده های خلاقانه در استفاده از چمن مصنوعی دکوراتیو

خرید و قیمت چمن مصنوعی دکوراتیو

چمن های مصنوعی بسته به کیفیت و کمیت مواد بکاررفته، در قیمت های مختلفی عرضه می شوند. مشخصاتی مانند تکنولوژی ساخت، تراکم بافت، ارتفاع الیاف، ضخامت و جنس نخ به طور مستقیم روی قیمت چمن مصنوعی اثرگذار هستند. برای مثال چمن های مصنوعی دوبافت که در تولید آنها از الیاف کمکی مابین الیاف اصلی استفاده می شود؛ در مقایسه با چمن های مصنوعی تک بافت گران تر هستند. به قیمت چمن های مصنوعی با ارتفاع الیاف بیشتر، به واسطه استفاده بیشتر از مواد اولیه، در مقایسه با چمن های مصنوعی کوتاه تر گران تر هستند. طبیعتاً هر کدام از عوامل گفته شده روی کیفیت و دوام چمن مصنوعی موثر خواهند بود. برای مثال ماندگاری و دوام یک چمن مصنوعی با ارتفاع الیاف 40 میلیمتر و تراکم بالا در مقایسه با چمن های مصنوعی موکتی بسیار بالاتر است. از این رو، اگر محیط شما در دسته محیط های پر تردد قرار می گیرد، بهتر است از چمن های باکیفیت تری استفاده نمائید و بالعکس؛ اگر محیط شما کم تردد است می توانید از مدل های ارزان قیمت تر استفاده نمائید. اگر برای زیباسازی محوطه های منزل خود قصد خرید چمن مصنوعی دارید، برخی از شرکت های تولید کننده چمن مصنوعی مانند شرکت خانه چمن به نشانی اینترنتی https://khanechaman.com/ علاوه بر فروش چمن مصنوعی، خدمات مشاوره رایگان نیز ارائه می دهند. این شرکت با ارائه خدمات مشاوره تا نصب چمن مصنوعی، از صفر تا صد خرید چمن مصنوعی همراه با شما خواهد بود.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار