کد خبر: ۹۴۰۶۸
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۰ 13 September 2015

رئیس بخش تحقیقات غلات وزارت جهاد کشاورزی از معرفی اقلام جدید گندم متناسب با آب و هوای کشور به کشاورزان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج‌، گردهمایی برنامه‌ریزی تحقیقات و تولید بذر غلات آبی بعد از ظهر امروز به میزبانی استان البرز در شهرستان کرج برگزار شد.

در بخشی از این مراسم محسن اسماعیل‌زاده مقدم طی سخنانی اظهار داشت:‌ ما در کشور با شرایط آب و هوایی متفاوتی نسبت به یک دهه گذشته روبه‌رو هستیم، به همین دلیل نیاز است تا با انجام تحقیقات علمی به ویژه در تولید و کشت غلات آبی خود را با شرایط روز همراه کنیم.

وی ادامه داد: در همین راستا سال گذشته 5 رقم جدید از بذر گندم به کشاورزان معرفی شد که هر رقم برای یک منطقه آب و هوایی مناسب بود.

این مسئول بیان داشت: به عنوان نمونه ارقام جدید بذر گندم برای مناطق گرم و خشک جنوب کشور، مناطق معتدل، مناطق سردسیر و مناطق کم آب به کشاورزان معرفی شد.

اسماعیل‌زاده مقدم افزود: برای امسال نیز 5 رقم جدید بذر جو و گندم آبی به کشاورزان معرفی می‌شود که متناسب با اراضی کشاورزی هر منطقه به ویژه شورتر شدن آب در برخی از استان‌ها است.

این مسئول اعلام کرد: با توجه به تغییرات اقلیمی و آب و هوایی کشور سیاست جهاد کشاورزی کشت محصولات زودرس و مقاوم به کم‌آبی در بخش تولید غلات آبی است.

گفتنی است، گردهمایی فوق به مدت دو روز در مؤسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر استان البرز در حال برگزاری است، همچنین در این گردهمایی محققان، کارشناسان، کشاورزان و مدیران دستگاه‌های مرتبط هر کدام به بیان و تشریح آخرین دستاوردهای علمی در این حوزه می‌پردازند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار