جمعی از بازنشستگان فولاد و ذوب آهن خواستار رسیدگی مسئولان به مطالبات و خواسته‌های خود شدند.
کد خبر: ۹۴۰۶۳۳
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۸ 14 February 2021
جمعی از بازنشستگان فولاد و ذوب آهن توجه به موضوع حقوق، درمان و هویت بازنشستگان، برقراری حقوق و درمان بازنشستگان صنعت فولاد از طریق جدول ۷ قانون بودجه، عقد قرارداد بیمه‌های درمانی با تعرفه‌ها و فرانشیز‌های درمانیِ فولاد، خودگردانی صندوق فولاد و افزایش حقوق کمتر از میزان تورم شدند.
از دیگر خواسته‌های بازنشستگان فولاد و ذوب آهن، اصلاح احکام همسان سازی بازنشسته فولاد مطابق با تورم و نه معادل سازی با کمترین‌های صندوق کشوری، نه به واگذاری سرمایه‌های صندوق‌های بازنشستگی و نظارت بر مصوبات مجلس و دولت در صندوق فولاد بود.
همچنین، پرسش از عاقبت هزار میلیارد تومان منابع همسان سازی حقوق بازنشستگان فولادی، تایید ماهیت دولتی بودن فولادی‌ها از سوی قوه قضاییه، اجرای مقررات تامین اجتماعی از سوی وزارت رفاه و تاکید بر پرداخت بن‌های خدماتی و معیشتی و خدمات درمانی و رفاهی مانند همه شرکت‌ها خواسته‌های این بازنشستگان فولادی بود.
از سال ۱۳۸۸ بدلیل آغاز خصوصی شدن برخی از شرکت‌های فولاد، نظام پرداخت حقوق بازنشستگان این شرکت‌ها مانند ذوب آهن و فلاد مبارکه با مشکلاتی مواجه شد.
صندوق بازنشستگی فولاد کشور حدود ۸۶ هزار بازنشسته دارد .

ذوب‌آهن اصفهان نخستین و بزرگترین کارخانه تولیدکننده فولاد ساختمانی و ریل در ایران و بزرگترین تولیدکننده محصولات طویل در خاورمیانه است.

شرکت فولاد مبارکه اصفهان هم تولید کننده بیش از نیمی از فولاد کشور است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار