عضو شورای تهران:
عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در واکنش به اعتراض فرمانداری‌ به مصوبه زیست شبانه پایتخت، گفت: بر اساس قانون هیچ مرجعی نمی‌تواند مانع از اجرای مصوبات شوراها شود.
کد خبر: ۹۴۰۵۰۶
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۹ 14 February 2021

 

حجت نظری روز یکشنبه در دویست و هفتاد و دومین جلسه شورای شهر اظهار داشت: گویا فرماندار تهران کمر به تضعیف جایگاه و نهاد شورای شهر بسته و اگر چنین نبود بارها شاهد مصاحبه‌ها و مخالفت‌های بدون استناد قانونی ایشان با مصوبات شورا نبودیم.

وی گفت: انتظار می‌رود مصوبات شورا طبق نص صریح قانون اساسی، از مجرای قانونی خود دنبال شود.

نظری در توضیح مصوبه زیست شبانه گفت: چندسالی است که موضوع زیست شبانه یکی از دغدغه‌های اصلی تهران، ری و تجریش شده است.

وی گفت: در همین راستا نیز طرحی با عنوان الزام شهرداری تهران به برنامه‌ریزی و انجام اقدامات لازم برای بسترسازی تحقق زیست شبانه در چشم‌انداز ۱۴۰۲ در ۱۶ بهمن ۹۷ در صحن شورا تصویب و براساس آن شهرداری مکلف به اجرای طرح زیست شبانه در پایتخت شد.

نظری افزود: پس از تصویب این طرح شهرداری تهران پس از ۲ سال لایحه تحقق شهر بیدار را به شورا ارسال و شورا نیز آن را تصویب کرد.

عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران با بیان اینکه اما فرماندار تهران در مصاحبه‌ای اعلام کرد که با چنین طرحی در زمان کرونا مخالفت می‌کنیم و اجرای این طرح در شرایط کنونی منتفی است، تاکید کرد: سوال اصلی از فرماندار تهران این است که مگر مصوبات شورای شهر تهران زمان دارد که قرار باشد در یک بازه زمانی خاص اجرا شود؟

نظری گفت: وقتی شورا مصوبه‌ای را تصویب می‌کند تا زمان اصلاح و یا نقض آن توسط شورا لازم‌ الاجرا است .

وی با بیان اینکه هیچ مرجعی نمی‌تواند مانع از اجرای آن شود، اظهار داشت: امروز کشور و دنیا درگیر ویروس کووید ۱۹ است و تمام نظم جهانی به هم ریخته است که خود موضوع دیگری است. قطعا در شرایط فعلی که باید از تجمعات جلوگیری شود، با وجود اجرای طرح محدودیت شبانه، اجرای آن تا زمان پایان کرونا منتفی خواهد بود که بحثی مجزا است.

نظری تاکید کرد:‌ حتی با شرایط کنونی، منعی برای تصویب این مصوبه از منظر قوانین و مقررات جاری کشور وجود ندارد.

عضو شورای تهران افزود: از سویی فرماندار تهران این مخالفت را نه در قالب رسمی و روال اداری بلکه در غالب مصاحبه مطرح کرده است که این شائبه را ایجاد می‌کند، این نظر شخصی ایشان است.

نظری تاکید کرد: اجرای این طرح در پساکرونا، نه تنها باعث تهدید امنیت شهری نیست، بلکه باعث حفظ امنیت و آرامش در شهر و رونق اقتصادی خواهد شد.

به گفته وی، از نظر تخصصی در علم شهرسازی امنیت در گرو ۲ فاکتور مهم حضور مردم و روشنایی است و اگر لحاظ شود امنیت نیز تامین خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار