مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال احمر گفت: رسانه‌ها می‌توانند نظارت بر محیط پیش از بحران، بحران‌های بالقوه و در حال شکل‌گیری را شناسایی کرده و به مسئولان گوش زد کنند.
کد خبر: ۹۴۰۳۷۵
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۸ 14 February 2021

روح‌الله استاک در مراسم افتتاح خانه هلال در خانه مطبوعات استان یزد که برای نخستین بار در خانه مطبوعات سطح کشور اتفاق افتاد اظهار داشت: تجربه خانه‌های بهداشت و تاسیس آن در دهه شصت نشان دهنده 70 تحول شگرف در بهداشت ایجاد کرد.

وی گفت: خانه‌های بهداشت در روستاهای مختلف کشور اتفاقات خوبی را رقم زد، در حال حاضر خانه‌های هلال هم دغدغه اصلی ما برای رسیدن به جامعه تاب‌آور و افق 7000 خانه هلال شد.

مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال احمر کشور بیان کرد: امروز افتتاح خانه هلال رسانه است، این اتفاق بزرگی است، خانه‌های هلال تشکیلاتی داوطلب محور در ساختار جمعیت هلال احمر هستند و تمام خدماتی که در ساختار جمعیت هلال احمر ارائه می‌شود در خانه‌های هلال در بعدی محدودتر ارائه می‌شود.

استاک افزود: خدمات دواطلبانه، بشر دوستانه، خدمات حمایتی، خدمات معیشتی، امداد و نجات، آموزش همگانی در برابر حوادث، سوانح و بلایا با هدف رسیدن به جامعه تاب آور ارائه می‌شود.

وی با اشاره سه شاخص برای حوادث، سوانح و بلایا گفت: برای بحران‌ها اقدامات و شرایط پیش از بحران، حین بحران و پس از بحران مطرح است.

مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال احمر کشور تصریح کرد: در جهان رسانه‌ای شده امروز، رسانه جزء لاینفک زندگی ما است و ویژگی اصلی آن همه جا بودن آن است، اکنون کرونا ثابت کرد رسانه‌ها می‌تواند یک کلاس با میلیاردها مستمع داشته باشند.

استاک خاطر نشان کرد: ما می‌توانیم در همه مراحل پیش، حین و پس از بحران در بحث آموزش همگانی از ظرفیت رسانه‌ها استفاده کنیم.

وی گفت: کارکرد دیگر رسانه که می‌تواند در بحث مدیریت بحران و در خانه‌های هلال کمک کننده باشد کاردکرد نظارت بر محیط است که می‌توانند پیش از بحران، بحران‌های بالقوه در حال شکل‌گیری را شناسایی و به مسئولان گوش زد کرده، اطلاع‌رسانی و آموزش دهند.

مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال احمر افزود: مدیریت جامع بحران که شامل پیشگیری، آمادگی، مقابله و بازسازی است زمانی محقق می‌شود و به جامعه تاب‌آور خواهیم رسید که نقش آفرینی رسانه‌ها را تام داشته باشیم.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار