رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان از انتقال و پیاده‌سازی فناوری "بایوجِمی" متعلق به یکی از شرکت‌های دانش بنیان مستقر در این مجموعه در قالب طرح زیست پالایی در کشور کره جنوبی خبر داد.
کد خبر: ۹۴۰۳۱۲
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۸ 13 February 2021

جعفر قیصری اظهار داشت: فناوری بایوجمی متعلق به شرکت  نانو واحد صنعت پرشیا مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان است که برای کاهش عمق لجن در تالاب ها و دریاچه ها بکار می رود.

وی با بیان اینکه تفاهم نامه مربوط به انتقال این دانش فنی با پارک علم و فناوری "چونگ نام" کره جنوبی منعقد شد، افزود: مقرر است این فناوری در کشورهای شرق آسیایی بکار گرفته شود و ارزآوری برای کشورمان بهمراه دارد.

قیصری با اشاره به اینکه مقرر بود فناوری بایوجمی برای طرح زیست پالایی کاهش عمق لجن در تالاب انزلی استفاده شود، خاطرنشان کرد: این طرح در زمان حاضر در کشورمان متوقف است اما در کره جنوبی پیاده سازی شد.

رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان تاکید کرد: موجب مسرت است که شرکت های دانش بنیان و فناور مستقر در این مجموعه، توانایی ایجاد فناوری های پیشرفته ای را دارند که از قابلیت پیاده سازی در کشورهای توسعه یافته ای همچون کره جنوبی برخوردار است.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان نانو واحد صنعت پرشیا نیز در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: بر اساس تفاهم نامه ای که سال ۲۰۱۵ بین شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و پارک علم و فناوری چونگ نام کره جنوبی منعقد شد، آزمایش های لازم برای پیاده سازی فناوری بایوجمی در کره انجام و منجر به عقد تفاهم نامه دوم شد.

فرشید سهیلی نجف آبادی افزود: بر اساس این تفاهم نامه، فناوری بایو جمی بطور اختصاصی در قسمت شرق آسیا از جمله کره جنوبی، چین و ویتنام اجرایی می شود و این فناوری در مرحله نخست در یکی از دریاچه های کره جنوبی، پیاده سازی شد.

وی با اشاره به اینکه این تفاهم نامه ۱۰ ساله است، اضافه کرد: اجرای این تفاهم نامه میلیون ها دلار ارزآوری برای کشورمان بهمراه دارد که هدف مورد انتظار مسوولان و مردم از شرکت های نوآور و دانش بنیان را محقق می کند.

سهیلی با بیان اینکه فناوری بایو جمی از سال ۲۰۱۵ در کشور کره جنوبی در حال آزمایش است و منجر به ایجاد نخستین خط تولید خارجی تحت لیسانس و قرارداد همکاری بلند مدت ۱۰ ساله برای توسعه فناوری شد، در منطقه شرق آسیا شد، ادامه داد: در این پیوند، طرح های آزمایشی تصفیه خانه شیرابه زباله های شهری و تالاب های آلوده زیر نظر سازمان محیط زیست کره جنوبی در حال انجام است.

سهیلی توضیح داد: فناوری بایو جمی برای نخستین بار در سال ۸۹ توسط این شرکت بعنوان یک روش پیشرفته برای تصفیه فاضلاب ثبت اختراع شد و برای حل مشکلات و بحران های زیست محیطی در آب و خاک کاربرد بسیاری دارد.

وی با بیان اینکه مقرر بود این فناوری برای حذف لجن از تالاب انزلی و احیای آن بکار گرفته شود، خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی این طرح از دی ماه سال ۹۷ آغاز شد اما در خرداد سال گذشته بدستور دادستانی متوقف شد.

این پژوهشگر با تاکید بر اینکه طرح حذف لجن از تالاب با استفاده از فناوری بایوجمی مورد تایید دانشگاه هایی مانند تهران، گیلان و صنعتی اصفهان است، اظهار امیدواری کرد که هرچه زودتر مسائل مربوط به اجرای این طرح برطرف شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار