معاون مطالعات پایه سازمان آب و برق خوزستان عنوان کرد:
معاون مطالعات پایه و طرح‌های جامع منابع آب سازمان آب و برق خوزستان گفت: کانال سیلاب‌بر سد رامشیر با مهار ۲۵۷۱ مترمکعب بر ثانیه دبی سیلاب اخیر، از ورود این حجم از سیلاب به رودخانه جراحی جلوگیری و شهر شادگان را از خطر سیل نجات داد.
کد خبر: ۹۴۰۲۹۸
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۳ 01 December 2020

به گزارش شبکه خبری سازمان آب و برق خوزستان،"فراز رابعی" با بیان اینکه تمام سیلاب‌های بالادست کنترل شد و خوشبختانه خروجی به پایین‌دست نداشتیم، افزود: این کانال سیلاب‌بر در سد رامشیر سال گذشته کاملاً لایروبی و همین عامل موجب شد بتوانیم حجم ۲۱۰۰ متر مکعب بر ثانیه را از آن عبور داده و سیلاب را مدیریت کنیم تا از آبگیری پایین‌دست جلوگیری شود.

وی ادامه داد: این میزان بارش در سد رامشیر دبی ۲۵۷۱ مترمکعب بر ثانیه ایجاد کرده که در طول دوره آماری ۵۰ سال اخیر بی‌سابقه بوده است.

رابعی با اشاره به اینکه تمام حوضه مارون متاثر از توده بارشی بوده و بارش‌های قابل توجهی در بالادست و پایین‌دست این حوضه اتفاق افتاده است، افزود: در پایین دست این حوضه هم بارندگی‌ها بی‌سابقه بوده و در تمامی ایستگاه‌ها بیش از ۱۰۰ میلیمتر بارندگی ثبت شده است.

معاون مطالعات پایه و طرح‌های جامع منابع آب سازمان آب و برق خوزستان اظهار کرد: در عمده این ایستگاه‌ها بیش از ۵۰ درصد بارشی که باید در یک سال آبی دریافت می‌شد، ظرف ۲۴ ساعت اتفاق افتاده است.

وی خاطرنشان کرد: طراحی کانال سیلاب‌بر در سد رامشیر توسط سازمان آب و برق خوزستان که به‌عنوان یکی از برکات جمهوری اسلامی ایران پس از انقلاب یاد می‌شود، باعث شد تا از ورود این حجم از سیلاب به رودخانه جراحی و تحت تاثیر قرار دادن شهر شادگان جلوگیری شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار