آیت الله شاهچراغی ؛
تابناک سیمنان: آیت الله سیدمحمد شاهچراغی  نماینده ولی فقیه در استان سمنان گفت: برخی مسئولان ارشد استان از ترس کرونا در نمازجمعه حضور نمی‌یابند، مگر اینکه مقامات کشوری به استان سفر کنند که آن‌ها را بتوان مشاهده کرد.
کد خبر: ۹۴۰۲۵۶
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۱ 13 February 2021

Image result for انتقاد آیت‌الله شاهچراغی

نماینده ولی فقیه در استان سمنان صبح شنبه در گردهمایی ائمه جمعه استان سمنان به میزبانی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان در شاهرود با اشاره به حدیثی از پیامبر اعظم (ص) بیان کرد: از ایشان پرسیدند «یا رسول الله (ص) بهترین مردم چه کسانی هستند؟ و ایشان پاسخ دادند بهترین، کسی است که به مردم بیشتر خدمت می‌کند» مصادیق این حدیث بسیار است، اما آنچه اهمیت دارد، نهاد روحانیت است.

امام جمعه سمنان با بیان اینکه اگر انسان با خدا باشد، خدای منان همیشه با او است، تاکید کرد: امام خمینی (ره) تاکید داشتند «من می‌خواهم سه کار را انجام دهم، نخست اینکه ملت ایران را از استبداد داخلی نجات دهم، دوم اینکه امت اسلام را از استعمار خارجی آمریکا و … برهانم و سومین کار این است که زمینه را برای ظهور امام عصر (عج) فراهم سازم» لذا امروز هرچه داریم از اندیشه و خط امام خمینی (ره) است.

آیت الله سید محمد شاهچراغی با بیان اینکه روحانیت در کشور خیرالناس هستند و جلودار همه ما نیز امام خمینی (ره) است که خدماتشان بسیار مهم است، افزود: خدمات امام راحل برای انقلاب را نمی‌توان بر شمرد و مریدان ایشان اذعان دارند که وقتی خبر دستور شاه برای اعدام حضرت امام (ره) در دوران رژیم پهلوی رسید، ایشان فرمود: «خداوند در قرآن از زبان موسی (ع) زمانی که فرعونیان ایشان را تا رود نیل تعقیب می‌کنند، می‌گوید «نگران نباشید خداوند با ما است» لذا این نشان می‌دهد که آرامشی که امام خمینی (ره) داشت ریشه در اعتقاد قلبی ایشان به خدای منان دارد.

آیت الله شاهچراغی با تاکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی از جنس امام خمینی (ره) هستند و نگذاشتند که امت اسلام در دام آمریکا بیفتد، ابراز داشت: معظم له با مدیریتی که دارند نگذاشتند ملت ایران در دام استکبار قرار بگیرد و فتنه‌ها را با رهبری خوب خود خنثی کرده‌اند پس مصداق روشن حدیث بهترین مردم کسی است که به آنان خدمت کند، امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی هستند.

وی با بیان اینکه در بین روحانیان ائمه جمعه، می‌بایست شبانه روز در خدمت مردم باشند و خدمات شأن تنها مختص به روز جمعه نیست، افزود: نهاد امامت جمعه دارای اهمیت است و خوشبختانه امامان جمعه استان دارای فضائل خوبی هستند و خطبه‌های خوبی را نیز قرائت می‌کنند هر چند می‌بایست تقویت شوند.

نماینده، ولی فقیه در استان سمنان با اشاره به مراجعات مردمی به خصوص در زمینه مشکلات مالی به ائمه جمعه، بیان داشت: باید تا جایی که می‌شود گره از کار مردم باز کرد و رویشان را گشاده و خندان کرد.

آیت الله شاهچراغی به انتقاد از عدم حضور برخی مسئولان ارشد استانی در جلسات نیز پرداخت و بیان کرد: سابقاً جلسات حتی در گردهمایی‌های ائمه جمعه، مسئولان و استاندار سمنان نیز حضور می‌یافت، اما از آنجا که کرونا شیوع پیدا کرده، کمتر در جلسات حضور دارند و حتی نماز جمعه هم نمی‌آیند و گاهی به صورت اتفاقی در نشست‌ها حضور پیدا می‌کنند و مگر اینکه مسئولان ارشد کشوری همچون آیت الله رئیسی به استان سمنان سفر کند که ما برخی از مسئولان را مشاهده کنیم.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار