استاندارقم با اشاره به آغازخیز جدید کرونا در اکثر استان‌های کشور گفت: مبادا در سایه عادی انگاری و سهل انگاری، در قم نیز با موج جدید این بیماری مواجه شویم.
کد خبر: ۹۴۰۱۸۵
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۹ 13 February 2021

به گزارش تابناک قم، بهرام سرمست روز شنبه درپایان جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا که به صورت ویدیو کنفرانس در آن شرکت کرده بود، درگفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: طبق گزارش ارائه شده ویروس جهش یافته انگلیسی دریک یا دو استان کشور مشاهده شده و این موضوع نگرانی‌ها در رابطه با شیوع این بیماری را بیشتر کرده‌است.

وی افزود: در قم که یکی از استان‌های پر تردد به شمار می‌آید نگران این ترددها هستیم و در عین حال که وضعیت کرونایی استان آبی است انتظار داریم روند این بیماری سیر نزولی خود را حفظ کند و به مرحله سفید برسیم.

وی افزود: امیدوارم صدا وسیما و اصحاب مطبوعات اطلاع رسانی‌های خود را کما فی سابق ادامه دهند تا بتوانیم از این موجی که احتمالا در راه است پیشگیری کنیم و از گزند آن در امان باشیم.

استاندارقم تصریح کرد: در این جلسه ستاد ملی کرونا همچنین بحث‌هایی در رابطه با واکسیناسیون کرونا و مرحله دوم آن که قرار است شروع بشود نیز مطرح شد.

وی افزود: با مراقبت و دقتی که انجام می‌شود طرح واکسیناسیون کرونا با هدف گذاری‌ها و اولویت بندی‌های صورت گرفته پیش خواهد رفت.

سرمست یادآور شد: کادر بهداشت و درمان از اولویت‌های واکسیناسیون کرونا هستند که تزریق واکسن به این گروه از افراد درقم نیز شروع شده و ادامه خواهد داشت.

وی همچنین درادامه افزود: با توجه به اینکه درآستانه سال جدید هستیم قرار شد پروتکل هایی نیز برای مراکز خرید شب عید و همچنین مناسبت های نوروزی تدبیر شود.

وی با اشاره به ارائه گزارش در مورد ورود مسافران خارجی گفت: تاکید ستاد ملی بر این بود که از این مسافران به صورت کامل آزمایش کرونا گرفته شود و آنهایی که مثبت هستند نیز در حالت قرنطینه به سر ببرند تا امکان وارد شدن ویروس‌های جهش یافته از خارج کشور به حداقل برسد.

سرمست تصریح کرد:افزایش آزمایش کرونایی و رهگیری و نظارت‌هایی که درقالب طرح شهید سلیمانی در حال اجراست و نیاز است در این ایام بیشتر شود نیز از جمله موضوع‌هایی بود که بر دقت بیشتر بر آن تاکید شد.

وی همچنین در پاسخ به سئوالی درخصوص تزریق دومین دوز واکسن کرونا در قم  بیان کرد: در این زمینه شورای سیاستگذاری را برای هماهنگی بیشتر تشکیل دادیم و مسائل اجرایی آن را نیز دانشگاه علوم پزشکی دنبال و اطلاع رسانی می کند.

۳۸۰ دوز واکسن کرونا وارد قم شده که در ۲ مرحله به ۱۹۰ تَن از کادر درمان تزریق می‌شود.

همزمان با کاهش قابل توجه شمار مبتلایان به کرونا در قم، وضعیت کرونایی این استان از روز بیستم دی‌ماه به حالت آبی درآمد.

«ویروس کرونا»، موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر سال گذشته (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۴۰۳۰، ۳۱۳۶ و ۱۹۰ تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom @ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته ‌شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار